Hoe kan ik zelf een goede kruisboog maken ?

Hoi ik ben een jongen van 12 en wil graag zelf een goede kruisboog maken alleen vind ik dat erg moeilijk... Als iemand tips heeft wil ik die graag horen !

PS. het zou extra fijn zijn als die kruisboog dan ook nog ver kan schieten :P

Groetjes Merleyn

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Stel die vraag nog eens als je 18 bent.
Voor die tijd mag jij ze absoluut niet voorhanden hebben.
Ook niet zelfgemaakt.

Antwoorden (2)

Je moet er dan wel 6 jaar over doen om 'm te maken:
"Een kruisboog mag men alleen in bezit hebben boven de leeftijd van 18 jaar. De kruisboog mag alleen gebruikt worden op een afgesloten (eigen) terrein, dus niet op de openbare weg of andere publiek toegankelijke plaatsen. Bij vervoer dient men de kruisboog zodanig te demonteren, dat de kruisboog niet onmiddellijk gebruiksklaar is.
Jagen met de kruisboog is in Nederland verboden. Recreatief kruisboogschieten is alleen toegestaan op schietbanen, of in competitieverband bij verenigingen."
http://nl.wikipedia.org/wiki/Kruisboog#De_wet

Tot die tijd is dit misschien een optie: http://www.youtube.com/watch?v=hpi_UE0FKy0
(Ja, flauw, ik geef he direct toe.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat een echte kruisboog een wapen is en je niet zomaar een wapen moet en mag maken, hierbij een filmpje met wat potloden.

En ook al knutsel je zoiets in elkaar, bedenk dat zo'n apparaat nog steeds gevaarlijk kan zijn als je op iemand richt.

Toegevoegd na 1 minuut:
NB. Als je het leuk vind om te schieten, meldt je dan aan bij een boogschietvereniging. Daar leer je op een veilige manier met dit soort wapens omgaan.