ik ben 13 jaar en ik doe sinds vandaag kleding maken, vandaag heb ik een jurkje gemaakt maar weet iemand wat ik morgen moet maken ?

ik kan opzich best goed kleding maken maar niet echt heel goed ofzo,

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.7K
Amadea
12 jaar geleden
Voor wie heb je een jurkje gemaakt, voor een mens of voor een pop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
mens op mijn maat,
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw!
en weet je wat je nu gaat maken met al die voorstellen??

Antwoorden (17)

Morgen zou ik een shirtje maken.
of een zakdoek.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor een zakdoek moet je wel een goed patroon kunnen vinden.
Je kunt ook op naailes gaan als je t leuk vind en vind dat je het wel goed kunt, maar niet echt heel goed kunt.

En dan kun je met de naailerares bespreken wat je daar kunt gaan maken. Een leuk rokje of zo
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maak dingen die je zelf wilt dragen, bedenk van tevoren wat niet al te moeilijk is, en naarmate je meer ervaring krijgt kun je ingewikkelder dingen uitproberen.
Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien bijpassende sieraden? Ik weet dat dat geen naaien is maar het is wel heel leuk om te doen! Kun je nu al kleren maken? Supervet! Ik ben 14 en heb ooit een jurk gemaakt maar meer ook niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je al een jurk kan maken, proficiat!
Je bent vandaag begonnen en het is al af?
Veronderstel ik dat het een kleintje of zo was...
Een pyjama, of een toffe lange broek.....lijkt me ook leuk..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien kun je een tuniek maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat hangt er van af wat voor stofjes je hebt.
En wat voor patroontjes.

Bloesje
T-shirt
Rokje
Korte broek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als ik jou was zou ik een wikkelrok maken. Makkelijk van de zomer op het strand of in het zwembad.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'je kan het best goed, maar op zich niet zo goed..of zo' Klinkt niet erg positief. Wat nou als je het laatste weghaal, en aaleen maar zegt 'ik kan het best goed!' dan Maak eens een wijde broek. Je kan een oude broek van jezelf namaken, (patroon teken je op oude kranten) en geef er je eigen twist aan. Leuk om te doen is om bij de kringloop kleding te kopen, en daarvan weer iets persoonlijks te maken. Bijvoorbeeld de pijpen verwijden of de hals te vernaaien. Je bent voor een prikkie klaar en je kan de mooiste resultaten krijgen. (of de lelijkste..)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet ergens beginnen, en als je eerste jurkje al op een jurkje lijkt, ben je al een heel eind - al is het een koker met twee stukken elastiek er in.

Je zou op bijvoorbeeld een rommelmarkt of kringloopwinkel (of in dde boekekast van je moeder of oma) op zoek kunnen naar een oud boek over naaien of patronenbladen zoals Knip en Burda en Marion. Daar staan vaak eenvoudige patronen in en aanwijzingen hoe je ze moet uitraderen / gebruiken. Door dat een paar keer te doen, krijg je inzicht in hoe een basispatroon va een rok of broek of trui er uitziet, en kun je uiteindelijk zelfs gaan proberen zelf iets te ontwerpen.

Begin eenvoudig, met kledingstukken met alleen naden en zomen en wellicht een tunneltje voor elastiek. Pas als je dat goed onder de knie hebt kun je je gaan wagen aan dingen als ritsen en knopen.

Het inzicht kun je hebben, dat kan aangewaaid / aangeboren zijn, de kunst is dan werk te gaan maken van je afwerking.

Voor vandaag zou ik me dan eens aan een eenvoudig topje wagen. Nog best lastig, want de moet de arm- en halsgaten beleggen of ombiezen.

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, en als je echt serieus wilt gaan naaien, dan is het handig om een paspop te hebben. Trek er eens lekker een dag voor uit om met een vriendin of moeder een duct tape dummy te maken. Ideaal !
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een mooie tas erbij!! Leuk! Een rokje? Een shirtje!? Leuke hobby heb je!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jullie krijgen denk ik tog wel foldertjes thuis van kledingwinkels als je die nou eens goed door kijkt denk ik wel dat je wel iets leuks vind om te maken. heel veel succes nog verder met ontwerpen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kijk naar de kleding van andere mensen , en als je iets erg leuk vindt ,ga je DAT maken . Ik weet niet waar je woont , maar ik heb nog wel 'n naaimachine die je mag hebben . het is 'n leuk idee van je om kleding te maken .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je het leuk vindt om iets van een patroon te maken, kun je bij deze link heel veel leuke gratis patronen vinden. Je kunt ze downloaden en uitprinten. Op de rest van de site vind je ook patronen die je kunt kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kunt nu al een opleiding volgen in de avonduren. Ensaid bv. Dan leer je patroontekenen, en allerlei goede naaitechnieken.

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.ensaid.nl/
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wauw een jurkje dat is al een goed begin!
Je kan dan een rokje maken.
Of oude kledingstukken restylen.
bijvoorbeeld van een oude broek kan je een tas maken.
Je kan eigenlijk heel veel doen met stof en oude kledingstukken enzo. En met veel fantasie en creativiteit kom je er wel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een ander jurkje?