Het papier voor het schrijven natmaken met thee, en dan op de verwarming laten drogen. Je houdt een vergeeld vel over, met vlekken en lichte vervormingen.

Daarna kan je nog eventueel de randjes van het papier afbranden boven een kaars. Let op dat je niet te veel brand, anders ziet het er erg gemaakt uit.

Schrijf met en vulpen en met onregelmatige druk op het papier.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Bovenstaande uitvoeren en eventueel nog wat aarde erover wrijven
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Door hem aan de zijkant te verbranden met een aansteker
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het papier een paar jaar voor het raam laten liggen zodat het verkleurd
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na de behandeling met thee even een week onder de deur mat dit is een veel gebruikte truc om dingen ouder tedoen voorkomen dan ze zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een nkvd truc?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat is top geheim hahaha
gebruik gewoon oud papier. Op zolder of desnoods op een rommelmarkt, kom je misschien nog wel oude boeken of papieren tegen, waar een onbeschreven vel tussen zit. Dit kun je gebruiken voor je brief.
13 jaar geleden
Je neemt een papier en je laat dat zo lang mogelijk liggen in de zon op zolder.