Gewoon met veel geduld, hier en daar wat verzamelen en een collectie groeit vanzelf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
vaak naar rommelmarkten gaan, daar koop je voor een prikje leuke boeken, beeldjes enz
13 jaar geleden
Ik weet niet hoe oud je zus is, maar misschien kan ze gaan oppassen of een krantenwijkje doen, anders zoveel mogelijk zakgeld opsparen en niet teveel uitgeven

gr
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
sparen (geld) doe je door niet teveel uit te geven.

als ze paardenspullen wil sparen kan ze eens briefjes ophangen op een manege, een ad op marktplaats zetten, en gaan netwerken. (iedereen vertellen dat ze paardenspulletjes spaart) rommelmarkten aflopen, en vooral niet meteen kopen wat ze hebben wil.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je het goed wilt doen,dan moet je niet alles in een keer willen hebben.
Maar er rustig de tijd over doen.
Ogen en oren open,en dan loop je er vanzelf een keer tegen aan.
Dan wordt het ook wat leuker op die manier.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zoveel mogelijk aan iedereen, familie, vrienden vertellen dat ze paarden spullen spaart, je staat versteld wat er aangeboden wordt. Ook in kringloopwinkels en rommelmarkten kom je veel leuke sullen tegen. Laat ze maar vast gaan sparen, want 30 april, de vrijmarkten komen er weer aan.

Toegevoegd na 2 minuten:
sorry sullen moet "spullen" zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb hier wat tips :
1 zakgeld
2 ebay
3 op straat dingens verkopen
4 klusjes doen thuis of bij de buren
5 koekjes maken en daarna verkopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn grofweg twee dingen die je (tegelijk) kunt doen :

- Je collectie langzaam uitbreiden door veel geduld te hebben voor je mooie spulletjes kunt kopen, plus ze vragen voor verjaardagen en sinterklaas enzo. En kijken of de verzameling wel breed genoeg is, of dat er nog best iets bij kan (zoals plaatjes of ansichtkaarten, war makkelijker aan te komen is)

- Iets anders zoeken om te sparen, en dan natuurlijk iets dat gratis is en waar je makkelijk aan kunt komen, zodat aan je verzamelbehoefte voldaan wordt. (En dat zijn dan meestal dingen als bierviltjes, postzegels, sleutelhangers, pennen en dergelijke).

Bijna ieder kind (en heel veel volwassenen ook trouwens) heeft behoefte om iets te verzamelen. Maar als je 'te hoog inzet' (dure spullen waar lastig aan is te komen), kun je er vaak beter een verzamelhobby BIJ nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kan sparen door eerst geld te sparen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dingen voor je verjaardag, Sinterklaas enzovoort vragen. En dan geduld blijven houden.

Wat ook een goede optie is: een soort van advertentie in een jeugdblad zetten dat je paardenspullen spaart. MEt de vraag of mensen iets voor je hebben...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze op zoek is naar paarden-tijdschriften, kan ze een oproepje plaatsen op www.gratisoptehalen.nl en deze website ook geregeld in de gaten houden. Soms bieden mensen hele stapels oude Penny's tegelijk aan.

Verder moet ze het aan zo veel mogelijk mensen vertellen, en zeker aan oudere nichtjes of zussen van vriendinnen die al een beetje over de 'paarden-leeftijd' heen zijn.