ik heb sinds kort een echte keramiek oven , wie weet er een goed boek over hoe je je kleistukken het beste kan bakken , temperatuur ,ed?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Misschien heeft u wat aan deze sites:
http://www.kunstboekwinkel.nl/kunstboeken/keramiek_maken.html

http://www.beslist.nl/products/boeken/r/keramiek_boeken/

http://www.bickwebshop.eu/a-25847298/boeken/het-complete-keramiek-boek
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Decoreren en glazuren van keramiek / Jo Connell. Utrecht : TextCase, cop. 2009. ISBN 978-90-439-1310-2.
Een informatie- en leerboek over het decoreren en glazuren van keramiek, met een groot aantal technieken om voorwerpen die van klei gemaakt zijn te decoreren met kleur en structuur. Verder het aanbrengen van engobe, sinterengobe en glazuur, plus de recepten en grondstoffen om deze te bereiden. Ook worden de verschillende mogelijkheden over de toepassing van majolica, op- en onder glazuurverf gegeven. Verschillende stookmethodes in een oven, zoals: reductie, rook-, raku- en zoutstoken. Een aantal bijzondere technieken, waaronder luster, emailschilderen en zandstralen komt ook aan bod.

Handboek voor de pottenbakker / Josie Warshaw. Utrecht : Veltman, 2002. ISBN 90-5920-073-X.
Een leer- en kijkboek voor de amateur-pottenbakker. Het is een uitgebreide handleiding over de meest voorkomende technieken zoals handvormen, draaien, mallen maken, gieten, decoreren, glazuren en bakken.
Bronnen:
Amadea