Hoe kan ikzelf mijn zilveren sieraden repareren ?

Ik heb een aantal gebroken zilveren kettinkjes en ringen. Om ze naar de zilversmid te brengen is nogal prijzig. Bestaat er een lijmsoort of soldeer om dat zelf te doen ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
11.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn man doet dat wel eens voor mij. Heel erg pielerig werk, waar je heel veel geduld voor moeten hebben en een vaste hand. Zelf zou ik dat niet kunnen.

Antwoorden (2)

Zilver is te solderen met zilversoldeer. Daarvoor heb je een soldeerbrander, borax (soldeerpoeder = vloeimiddel) en zilversoldeer nodig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoe je dat zelf kan doen?
Met heel veel geduld en een vaste hand.
Eventueel met behulp van een klein tangetje.
Zo'n tangetje wat je kan vinden bij de spullen voor zelf sieraden maken, zoals o.a. bij de Xenos te koop.