een nieuwe hobby binnenhuis?

wat kan ik doen als ik me echt verveel? gewoon dingen binnen huis, een soort project waar ik een tijd mee bezig ben? ik ben 16 jaar dus als je misschien iets weet voormij laat dat dan achter? bedankt xx

Toegevoegd na 4 minuten:
t moet wel iets zijn wat nauwelijks geld kost, wat ik alleen kan doen & wat echt een project is.. een planning maken voor wat ik wanneer doe ofzo

Toegevoegd na 6 minuten:
onthoud wel dat ik maar 16 ben & t moet wel naast school kunnen

Toegevoegd na 14 minuten:
ik hou van kleren, shoppen en opmaken met make up enzo

Weet jij het antwoord?

/2500

doe iets met fotograferen. foto's maken, foto's bewerken. foto's van de hele familie verzamelen en op een plek (website) bijeenbrengen. filmpjes. er is zoveel mogelijk.

achter goeievraag.nl blijven zitten

Origami is heel erg leuk

Wat zijn de dingen waarvan je vindt dat je er goed in bent en wat je leuk vindt. Kijk of je dat uit kunt breiden. Je kunt bv fotografie leuk vinden en maakt foto's (digitale) In jouw computer kun je freeware fotobewerkingsprogramma's stoppen zoals Gimp of photofiltre en dan kun je naar hartelust experimenteren. Daar kun je echt uren mee bezig zijn. Zo,n bewerkte foto zet je op een website zoals www.flickr.com of www panoramio.com en dan gaat een wereld voor je open. Als je een mobieltje hebt met een fotofunctie of een klein digitaal fototoestelletje dan kun je beginnen.

Ik vind t zelf altijd leuk om iets met mijn handen te doen, iets te maken of te knutselen. Jij zegt dat je van kleren houdt, dus vind je het misschien leuk je kleren te pimpen. Je kan een jasje blazer of bloes of broek borduren met wol. Het makkelijkste gaat dat als het kledingstuk gemaakt is van een stevige beetje stijve stof of spijkerstof. Maak grote bloemen of letters of gewoon gekke figuren bijvoorbeeld grote kringels of cirkels. Kijk goed in de winkel hoe ze dat gedaan hebben en maak t zelf na op kleren die je al hebt. Op stevige stof kan je wat dikker garen gebruiken en dan heb je snel effect. Zorg dat je de stof steeds goed strak en glad houdt. Als dat goed gaat, kan je hetzelfde ook van dun garen doen, dan wordt t sierlijk en elegant; dat is geschikt voor dunne kleren, zomerse kleren of feestkleren. Wat ook leuk is, is bloemen haken en die op je kleren naaien. Of kwastjes of pompoenen maken die je aan je kleren of een sjaal hangt. Je kan er ook nog kralen op maken. Hoe je moet borduren en haken kan wellicht een familielid of buurvrouw helpen. Vaak vinden ze t heel leuk om dat iemand te leren, dus wees niet bang dat te vragen. Of zoek het anders op in de bibliotheek (hobbyboeken) of op internet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100