een nieuwe hobby binnenhuis?

wat kan ik doen als ik me echt verveel? gewoon dingen binnen huis, een soort project waar ik een tijd mee bezig ben? ik ben 16 jaar dus als je misschien iets weet voormij laat dat dan achter? bedankt xx

Toegevoegd na 4 minuten:
t moet wel iets zijn wat nauwelijks geld kost, wat ik alleen kan doen & wat echt een project is.. een planning maken voor wat ik wanneer doe ofzo

Toegevoegd na 6 minuten:
onthoud wel dat ik maar 16 ben & t moet wel naast school kunnen

Toegevoegd na 14 minuten:
ik hou van kleren, shoppen en opmaken met make up enzo

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.8K

Antwoorden (27)

Is een grote vloerpuzzel iets voor je? (min. 1000 stukjes)
Als je tenminste ruimte ervoor hebt, hoewel ik gehoord heb dat er speciale matjes voor zijn om hem op te rollen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
tja, mijn antwoord is gegeven vóórdat de toevoegingen bij de vraag kwamen!
sterredag
13 jaar geleden
+ van mij dan ook :) ter compensatie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je sterredag, da's aardig van je :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank je Doepie
Je kan een gameconsole kopen (playstation/xbox) om te gamen. Anders kun je een dartboard kopen of iets dergelijks. Als je iets wil doen wat geen geld kost, dan moet je toch gaan denken aan de ouderwetse bord spelletjes. En als er niemand is kun je nog yahtzee of patience spelen.

Er is genoeg te doen. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
koop een moeilijk te trainen dier, een muis ofzo, en ga die heeeeeeel erg goed trainen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk!
eehhm... misschien iets verzamelen? postzegels, theezakjes, bierdopjes enz. succes ermee!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
schilderen misschien ?
ik deed altijd van die iedereen kan schilderen schilderijen maken. was hatstikke leuk.
er zijn echt hele mooie fotos van te krijgen.
13 jaar geleden
Steenuiltje
13 jaar geleden
Ja leuk! Deed ik ook vroeger! ++
Je kunt een website maken over bijvoorbeeld je hobby. Of over iets waar je informatie over kan opzoeken en wat veel mensen interesseert. Je kunt er ook nog geld mee verdienen als je uiteindelijk veel bezoekers krijgt. Je kunt beginnen met een gratis .tk domein of met behulp van een website waar je websites gratis kunt maken, maar dan heb je bijvoorbeeld pietje.webs.com als je een website bij webs.com maakt. Het is leuk om te doen vind ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Breien! Is ouderwets en grijs, maar tegenwoordig weer redelijk hip!

Kost in het begin niet veel omdat je eideloos kan oefenen met dezelfde wol, later bespaard het je geld...

Wanten
Mutsen
Sjaals
Truien
Vestjes
Jurkjes
Sokken (ook voor over je uGGs)
Poppen

Bespaard dus in kleding en kado's!

Schijnt zelfs verslavend te werken...

Je beweegt is dus goed voor de lijn en spierontwikkeling! Goed voor oog/hand coordonatie...

En je kan tegelijkertijd TV kijken, lezen, internetten en praten

Dus....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, prima idee.
Bij de Zeeman is goedkoop garen te koop en gratis patroontjes te downloaden. Ze verkopen er zelfs simpele breiboekjes voor beginners.
Je kunt ook een creatieve hobby gaan doen, zoals leren hoe je zelf kleren kunt maken (er is vast wel iemand waar je een naaimachine van mag lenen) of glas graveren, scrapbooken, sieraden maken. Jezelf een instrument leren bespelen, een boek schrijven, liedjes maken, tekenen...
Probeer eens wat dingen uit door een cursus te doen en kijk dan of het een leuke hobby voor jou is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook een plus.
Zelf kleren maken is hartstikke leuk.
Je koopt op de markt al stofjes voor 1, euro per meter. En op het internet zijn hele simpele patroontjes voor beginners te vinden.
Al begin je maar met een tasje te naaien.
Print leuke tekeningen of patronen uit, overtrekken op doorzichtig papier en dat op een t-shirt, blouse of wat voor kledingstuk dan ook vastspelden.
Met goedkope kraaltjes die nu volop in de aanbieding zijn bij speelgoedwinkels, Blokker, Marskramer enz. naai je het patroon over, haal later het papier weg en yes, een heel nieuw shirt!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die ga ik eens uitproberen met die meiden van me!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is heel leuk om te doen, toen mijn meiden nog thuis woonden hebben we er altijd veel lol mee gehad.
Soms bij gebrek aan kralen is het ook leuk geworden met allerlei restjes wol, veel plezier ermee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ook weer een heel leuk idee.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Momopoyolo en xShia. veel plezier ermee.
Papercraft vind ik zelf erg leuk!
Je hebt slechts papier, printer, schaar en goede hobbylijm nodig. Tandenstokers zijn ook handig (om de lijm aan te brengen)

Hier zijn een aantal leuke websites:
http://cp.c-ij.com/en/contents/1006/
http://papercraftparadise.blogspot.com/
http://paperkraft.blogspot.com/

Het is leuk knutselen. Je print het gewenste uit, even knippen en plakken, en je hebt een 3d poppetje :D

Zelf heb ik deze eens gemaakt, duurde erg lang, maar was leuk om te doen.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Prachtig! +je
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wauw! Heel leuk idee ook. +
Kimath
13 jaar geleden
Ik heb zelf al een hele boekenplank vol staan met geknutselde figuurtjes :D
Je kunt op YouTube filmpjes bekijken over opmaken en dan kun je verschillende looks bij jezelf maken. Of als je lange nagels hebt, kun je kijken naar nailart en iets leuks op je nagels maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt mij niet echt een project.
Je kunt eens kijken op www.hobby.blogo.nl
Daar worden diverse hobby's toegelicht en kunnen de crea bea's onder ons zich helemaal uitleven. Het is een hele leuke site en héél divers. Van fotografie tot kleien etc. Je kunt daar bijvoorbeeld leren hoe je moet batiken. Als je een mooi shirt wilt maken kan je bijvoorbeeld eerst je stof batiken zodat je een heel persoonlijk t-shirt kan maken dat niemand heeft. Leuk!
13 jaar geleden
doe iets met fotograferen. foto's maken, foto's bewerken. foto's van de hele familie verzamelen en op een plek (website) bijeenbrengen. filmpjes. er is zoveel mogelijk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
achter goeievraag.nl blijven zitten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Handwerken, natuurlijk ! En wat ontzettend jammer als je dat nog niet kan of nog niet geleerd hebt. Maar gelukkig : dank zij Youtube heb je niet eens meer een handige moeder nodig om je uit te leggen hoe je moet breien of haken.

Mijn dochter (bijna 15) heeft zich er ook altijd met hand en tand tegen verzet, maar is inmiddels maar wat blij dat ze af en toe nu toch een haak- of breiwerkje kan oppakken, en zelf leuke dingen kan maken voor haar kleren die ze in de winkel niet kan krijgen of die reteduur zijn. Bovendien is handwerken hardstikke 'zen', (geeft rust in je hoofd) kost een drol, en geeft altijd een bevredigend resultaat (na je eerste paar broddellapjes).

En dan zou ik je primair haken aanbevelen. Makkelijker, en snel resultaat. Investering : ongeveer anderhalve euro voor een haaknaald nummer 3,5, en een euro voor een dikke bol garen (Zeeman of Wibra), en je kunt van start. Misschien heeft je moeder, oma, tante of buurvrouw zelfs nog wel wat spulletjes voor je liggen. Heb je eenmaal de smaak te pakken, dan staat het Internet bol van de leuke, eenvoudige, gratis patronen.

Veel plezier !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weer zo'n rare min. Dit is helemaal goed.
En als het niks mag kosten kun je nog altijd met plastic gaan haken he?
Als je iets creatiefs gaat doen, zorg dat het weggeefbare cadeautjes kunnen worden, dat motiveert je om verder te gaan, en je krijgt er heel veel waardering voor. Ik schilderde vroeger altijd kindermeubeltjes, maakte ze in de vorm van een koe of schilderde er sprookjes op, ik struinde hiervoor kringloopwinkels af, maar ik kreeg ook heel veel toegeschoven, dat moet je gewoon kenbaar maken.
En sieraden maken? Kralen? Zelfgekleide kralen van Fimo? Of papier strak opgerold en dan gelakt? Zoveel mogelijkheden, en wat in het bovenste bericht staat, heerlijk zen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kleren kopen, make-up, shoppen: is al duur genoeg denk ik. Nu dan gewoon echt iets helemaal anders.

Heb je belangstelling voor een land waarnaar je op vakantie zou willen gaan? Volg dan alvast een talencursus. Kan schriftelijk of met geluid.

Houd je van mailen? Breidt je netwerk uit met mailvrienden over de hele wereld. Nog goed voor je talenkennis ook.

Foto's bewerken. Ook leuk misschien?

Verhalen schrijven?

Kettingen maken van schelpen?

Je kamer verven en opnieuw inrichten?

Een dvd-verzameling opzetten? Zelf opnemen kost weinig!

Mineralenverzameling opzetten? Leuke, betaalbare boeken te vinden in de ramsjwinkel.

Je vindt vast wel wat. 't Is leuk hoor, om een hobby te hebben. Veel plezier alvast!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Aangezien je een nieuwe hobby zoekt....

Wat denk je van modelbouw, dat kan een echt project zijn. Je kan elektronische dingen maken zoals auto's of boten of vliegtuigen. Dat kost wel wat geld, weet niet of dat veel geld kost.

Je kan ook een dorp of een schip of iets dergelijks maken van lucifer houtjes, de zijn niet duur en daar kan je van alles mee maken.
13 jaar geleden
lezen.
kranten, boeken.
\heerlijke tijdbesteding.
soms verslavend, een goed boek bijvoorbeeld.
leesze;!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op online shops kijken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ga een studie volgen in de richting van wat je later wil worden.
Er is trouwens altijd wel wat te doen in en om het huis.
Steek ook daar je handen uit de mouwen.

Ze zullen je dankbaar zijn.
Of help een buur die slecht ter been is,
of doe daar boodschappen voor.

Kortom, maak je eens nuttig.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Origami is heel erg leuk
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn de dingen waarvan je vindt dat je er goed in bent en wat je leuk vindt. Kijk of je dat uit kunt breiden. Je kunt bv fotografie leuk vinden en maakt foto's (digitale) In jouw computer kun je freeware fotobewerkingsprogramma's stoppen zoals Gimp of photofiltre en dan kun je naar hartelust experimenteren. Daar kun je echt uren mee bezig zijn. Zo,n bewerkte foto zet je op een website zoals www.flickr.com of www panoramio.com en dan gaat een wereld voor je open. Als je een mobieltje hebt met een fotofunctie of een klein digitaal fototoestelletje dan kun je beginnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet of je geinteresseerd bent in iets van boardsporten?
Sinds kort maak ik longboards, iets wat erg leuk is.
Je bent altijd wel bezig met het ontwerp en dergelijke.

Kijk eens op longboarden.nl bij de zelfbouw topics.

Toegevoegd na 6 dagen:
Of beoefen iets zoals schaken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vind t zelf altijd leuk om iets met mijn handen te doen, iets te maken of te knutselen. Jij zegt dat je van kleren houdt, dus vind je het misschien leuk je kleren te pimpen. Je kan een jasje blazer of bloes of broek borduren met wol. Het makkelijkste gaat dat als het kledingstuk gemaakt is van een stevige beetje stijve stof of spijkerstof. Maak grote bloemen of letters of gewoon gekke figuren bijvoorbeeld grote kringels of cirkels. Kijk goed in de winkel hoe ze dat gedaan hebben en maak t zelf na op kleren die je al hebt. Op stevige stof kan je wat dikker garen gebruiken en dan heb je snel effect. Zorg dat je de stof steeds goed strak en glad houdt.
Als dat goed gaat, kan je hetzelfde ook van dun garen doen, dan wordt t sierlijk en elegant; dat is geschikt voor dunne kleren, zomerse kleren of feestkleren.
Wat ook leuk is, is bloemen haken en die op je kleren naaien. Of kwastjes of pompoenen maken die je aan je kleren of een sjaal hangt. Je kan er ook nog kralen op maken.
Hoe je moet borduren en haken kan wellicht een familielid of buurvrouw helpen. Vaak vinden ze t heel leuk om dat iemand te leren, dus wees niet bang dat te vragen. Of zoek het anders op in de bibliotheek (hobbyboeken) of op internet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Origami is erg leuk. Een draak maken van veel (ongev. 200) stukjes schubben. Dat zal toch wel een project worden en wat uren in zitten.

Via google vind je veel tutorials daarover.

Polymeerklei is ook erg leuk. Duur als je het in de winkel koopt, maar 1,60 ofzo via een online webshop.
Kijk maar op deviantart.com wat er mogelijk is.

Tekenen of kaarten maken kan ook! Erg goedkoop.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
je kunt gaan scrappen,het is op papier je foto op pimpen met van alles en nog wat .dit is iedere keer weer een project op zich.je kunt van alles gebruiken van de satijnen lintjes die in je kleren zitten tot plaatje s uit tijdschriften.of watjes of reserve knoopjes.je moet dus erg creatief denken als je het zo goedkoop mogelijk wilt houden.je kunt ook voor de tijd een planning maken met hoe je wilt dat het er uit komt te zien,en wat je allemaal wilt gebruiken.succes met uitkiezen wat je gaat doen als je je verveelt