Wat kan ik doen tegen een muf ruikende trompet?

Als ik speel ruikt heel de Jane muffig. De trompet is redelijk oud denk en nogal bekrast aan de buitenkant.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.3K
Amadea
13 jaar geleden
Jane?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry, de kamer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ook. Waarom Jane?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of je spuit er deo in haha.

Antwoorden (2)

Inspuiten met 'n beetje water met ca. 5% appelazijn er in . Wat is de JKane in dit verband ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gaat dat altijd goed of moet ik dan nog ergens op letten?
Dat was een typfout, moet zijn: de kamer.. ;)
Een lekker ruikende mooie trompet kan je als volgt krijgen:
1) Trompet uit elkaar halen.
2) Een bak met warm water vullen, mengen met Dreft.
3) De trompet en de buizen erin leggen; maar de ventielen niet!
4) Een half uurtje laten weken, dan de onderdelen goed uitspoelen (om alle Dreft en losgeweekte smeer uit het instrument te spoelen).
5) Alle pompen goed invetten; als je geen speciaal vet hebt kan het ook met vaseline.
6) Eventueel de trigger goed invetten en wat olie erop doen, zo loopt ie sneller.
7) Alles in elkaar zetten.
8) Met een zachte, niet-pluizende doek oppoetsen.
Amadea