Dat lijkt me geen goed idee. De olie zal niet drogen, maar altijd vettig en plakkerig blijven. Al het stof dat in de lucht ronddwarrelt, zal er aan plakken.

Er bestaat gewoon transparante hoogglans of zijdeglans lak, zowel op alkyd als acryl-basis. Die is bedoeld om de verflaag te beschermen tegen vuil en vocht en geeft een glanzende laag op je schilderwerk.
een jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, je kunt WD-40 gebruiken om een glanzende laag over verf te creëren. Breng een kleine hoeveelheid WD-40 aan op een doek en wrijf het over de verf. Laat het vervolgens een paar minuten intrekken en veeg het overtollige WD-40 af met een schone doek.
9 maanden geleden