Wat is de chemische samenstelling van floetrol?

Ik ben allergisch voor rubber, siliconen

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
3.6K
TurfGraver
6 jaar geleden
- Bindmiddel: Latex (rubber dus)
- Oplosmiddel: Water

Antwoorden (1)

Het is een latex verfadditief dat emulsie- en acrylverven de vloei-eigenschappen geeft van olieverf en de ongunstige effecten van weersinvloeden en oppervlaktecondities op verven en primers compenseert. De samenstelling wordt geïdentificeerd als 1,2-BENZISOTHIAZOL-3(2H)-ONE (en dat is benzisothiazolinon).

Als oplosmiddel is water gebruikt. Maar het bindmiddel erin is latex oftewel rubber.
6 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
+ Mocht je het willen gebruiken om verf te gieten, laat dan een ander de floetrol in de verf doen en het goedje mengen, je hoeft het verder niet aan te raken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Dankjewel. Maar ik heb ergens op internet gelezen dat latex muurverven vroeger rubber bevatten maar tegenwoordig synthetische latex bevatten# rubber.
Hoe kom ik dáár achter?
Amadea
6 jaar geleden
Er zal dan op het blik staan dat het styreenbutadieenrubber, SBR, bevat.