HB is de hardheid van de meestgebruikte potloden om te schrijven. Je kan iets hardere gebruiken (F, H of 2H) naar eigen inzicht.

Zachtere potloden (B, 2B, 3B enzovoort tot en met 9B) worden onder meer gebruikt om te schetsen, hardere potloden (3H tot en met 9H) voor heel precieze tekeningen.
7 jaar geleden
Pieterke
7 jaar geleden
Bedankt.

Andere antwoorden (1)

Dat zal een F moeten zijn:Een standaard kantoorpotlood is HB, de gulden middenweg tussen hard en zacht. Voor het iets nettere schrijfwerk werd F aanbevolen.
7 jaar geleden
Pieterke
7 jaar geleden
Bedankt.