Hoe verf uit glas verwijderen?

Ik schilder veel en zet mijn kwasten dan altijd in een glas met water. Ondanks dat ik deze altijd omspoel zit er permanente aanslag op de bodem van het glas van verfresten. Heb het glas al in de vaatwasser gehad maar de aanslag blijft. Hoe kan ik dit verwijderen?

Picture for question
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als het acrylverf is, zet je pot vol met heel heet water, laat dit even weken en schrob hem vervolgens schoon met een schuursponsje, of oude afwasborstel. Gebruik hiervoor een oude pot, of een oud emmertje dat vies mag worden, eentje die alleen voor dit doel gebruikt wordt, dan voorkom je dit probleem.

Antwoorden (3)

Ik weet niet of het evidend is maar mischien an je het berwijderen met bleekwater ik zou dit wel niet doen als je nog van het glas gaat drinken
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Misschien kun je oude glazen appelmoespot oid gebruiken? Dan kun je gewoon nieuwe gebruiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als ik u was zou ik THINNER gebruiken.