Met welke wateroplosbare lijm kan ik een foto op zilverbromidepapier op karton lijmen?

De foto is A4-formaat en moet geheel ingesmeerd worden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
seconde lijm (stekt http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1367414

Het beste antwoord

Acrylverf en acrylmediums worden vaak als plakmiddel voor collages gebruikt. Acryl hecht aan bijna alles.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit lijkt een redelijke oplossing, vooropgesteld dat acrylverf e.d. wateroplosbaar is. De overige voorgestelde lijmen zijn niet wateroplosbaar.

Andere antwoorden (2)

Vroeger was daar een speciale lijm voor.
Dat was LERO, verkrijgbaar bij de foto(vak)handel.
Kijk even op http://www.lero.nl/.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lero is niet wateroplosbaar. De "fotolijm" die nu overal te koop is is hetzelfde plakmiddel. verkleurt overigens na verloop van tijd.
Henzofotolijm werkt perfect en kan zelfs na jaren nog verwijderd worden. Gewoon door het weg te wrijven. Komt geen water aan te pas. Tast de foto zelf niet aan. Weekmakervrij.