Bestaan er CAMERA lenzen waar speciaal licht uitkomt en als dat in je ogen komt, je ogen er anders uitzien?

Ik had er wel eens van gehoord.
Dat er camera lenzen zijn die speciaal licht geven, en als dat licht in iemands oog komt, je de kleur van het oog heel mooi helder ziet, bestaat dit? Zo ha, hoe heet dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ritsuka
12 jaar geleden
uit een lens komt geen licht..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lenzen, daar gaat licht in. Lampen, daar komt licht uit, Toegevoegd na 20 minuten:
Het antwoord is dus nee.

Antwoorden (4)

Ik heb daar nog nooit van gehoord. Waarschijnlijk kun je dit speciale licht waar jij het over hebt, wel behalen met bepaalde filters die je op je lens kan schroeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit een filter komt geen licht, een filter laat licht door.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat begrijp ik wel, maar met een filter kun je wel een bepaald soort kleur creëren. Natuurlijk begrijp ik wel dat een lens geen licht geeft maar licht maakt. Door bepaalde instellingen kun je een bepaalde lichtinval creëren en met een filter kun je hier weer een extra effekt aan geven.
Ik dacht misschien dat de vraagsteller zich vergist had in de vraag en zag mijn antwoord als een soort oplossing. Als de vraagsteller zich niet vergist heeft met het formuleren van zijn vraag, dan is het heel simpel: deze lenzen bestaan niet.
Waarschijnlijk bedoel je iets anders dan je opschrijft. Uit een lens komt geen licht, een lens laat licht door. Er komt geen licht uit een lens in iemands oog. Het antwoord is dus: nee, dat bestaat niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit een camera komt nooit licht, maar je bedoel waarschijnlijk de (flits) belichting, hier kan je wel wat effect mee sorteren. Bv bij veel ligt sluiten je irissen bijna geheel, waardoor de pupilkleur maximaal
Te zien is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan flitsers die ringvormig om de lens van een camera gemonteerd wordt zodat er geen schaduw in het beeld kan ontstaan.
Bij close-up portretfoto's zie je de cirkelvormige flitser in de pupillen spiegelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
wordt = worden

Toegevoegd na 13 uur:
In de afbeeldingen een ringflitser en een voorbeeld van het effect.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik vind dat altijd zo lelijk. Net een zombie of een vampier.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Aha, werkt dat zo! Ik vroeg me altijd al af hoe die portretfoto's zo'n raar cirkeltje in het oog kregen.