Zwart achtergrond papier geeft steeds een glans op de foto weer. Hoe kun je dit voorkomen?

Mijn vriend is hobby fotograaf en heeft een eigen fotostudio. Bij het fotograferen gebruikt hij zwart achtergrond papier, maar bij de opnames zie je steeds de glans van dat achtergrond papier op de foto terug. Hoe kan hij er voor zorgen dat je deze glans niet op de foto terug ziet?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er zijn diverse mogelijkheden die de glans van het papier laten zien op de foto. misschien kun je een voorbeeldfoto posten?

Het beste antwoord

Eigenlijk is het heel simpel. Die glans is de weerspiegeling van de flits. En daarbij geldt hoek van inval is de hoek van uitval.
Oplossing is de flitser meer opzij zetten en eventueel een aparte flitser op de achtergrond.
Het gebruik van een softbox zal ook de lichtpit verminderen. Of met een softbox.

Is zijn ruimte groot, zorg dan dat de afstand van het model en de achtergrond heel groot is.