hoe groot is de kans op gehandicapte kinderen als een neef-nicht trouwt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
4.8K

Antwoorden (4)

het ligt eraan of er in beide families erfelijke ziektes zijn die elkaar beinvloeden.
dus je zou eerst onderzoek moeten laten doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ten eerste wil ik zeggen dat als het hier om iets serieus gaat ik dat pretty gestoord vind als een neef-nicht iets met elkaar hebben laat staan trouwen en kinderen krijgen.

wat betreft de kans op gehandicapte kinderen, die is aanzien hoger dan bij ''gewone'' mensen, hoe hoog zal blijken uit een test waarbij ze testen of er erfelijke ziekten in de families zitten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze hebben dan teveel dezelfde genen, waardoor er afwijkingen kunnen ontstaan, geheel los van het feit of er erfelijke ziektes voorkomen in de familie (die ze dan dubbel kunnen erven). Ik ken zo'n echtpaar, met 2 volwassen zoons. De ene is geboren met een zeer slecht gehoor, de andere kan geen kinderen krijgen. Dat waren geen erfelijke ziektes in de familie, maar kwam omdat beide ouders genetisch teveel hetzelfde waren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mogelijk is deze vraag ingegeven omdat er bij wet een verbod op komst is.
Dit is dan iets wat uit de koker van Wilders komt, in sommige culturen ontstaat vel inteelt en dat leidt tot
cultuur gebonden defecten.
In sommige bevolkingsgroepen zie je veel mensen (vooral mannen) die brillen met sterk negatieve glazen hebben.
Er is dan teveel in familiekring gehuwd en dan dubbelen gendefecten op.
Genetisch is het dus onverstandig om met verwanten nakomelingen te krijgen.
Soms echter is een cultuur/religie groep in een niet thuisland zo klein dat voorschriften dit in de hand werken.
Met en bij uithuwelijken is dit dan ook niet zeldzaam en ook in koninklijke kringen zag je dit verschijnsel.
Nieuw bloed in de familie is dan de beste oplossing.Met nadruk wijs ik er op dat mijn antwoord op generlei wijze beledigend bedoeld is, de inhoud is ter informatie bedoeld.