is de geur van lijklucht schadelijk voor de gezondheid?

van bijvoorbeeld muizen ? werd er namelijk behoorlijk misselijk van!

En hoe is dat bij mensen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
17.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie vraag, zou ik ook wel eens willen weten.....

Het beste antwoord

Het lijkt me niet gezond.
Hoe dan ook is het zo, dat als je iets ruikt, je heel kleine deeltjes van dat iets in je neus krijgt.
Als je dus kots of een drol of zo ruikt, krijg je minuscuul kleine deeltjes kots of drol in je neus.
Zo ook met een lijk dus.
Niet te veel over nadenken.
Ons lichaam protesteert enorm heftig tegen een lijkenlucht en dat zal wel niet voor niets zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Alles waar je psychisch onder lijdt is schadelijk, van de lucht op zichzelf word je niet ziek.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De geur is op zich niet schadelijk, maar dient wel als 'alarmering'. En het ruikt zo smerig dat je van de geur en het idee dat er iets ligt te rotten acuut misselijk kunt worden.
Zolang je niet ergens in een afgesloten ruimte hoeft te zijn waar de gassen zich ophopen, is er niets aan de hand.
Als ergens een dode muis ligt te rotten, kan dat behoorlijk stinken, maar dat produceert niet genoeg gas om schadelijk te zijn.
De geur is bij een mens, muis, olifant, noem maar op, ongeveer hetzelfde: rottend vlees... (Alleen zou je van een dooie olifant in de spouwmuur vermoedelijk iets meer last hebben dan van een dooie muis...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je wordt er wel onpasselijk van, maar fysieke schade richt het niet aan. Ik heb in de oorlog een door de duitsers neergehaald "vliegend fort " bekeken,nadat het enkele dagen in het weiland had gelegen met de (dode) bemanning er nog in. En nog steeds als ik me dat voor de geest haal,bekruipt me de misselijkheid.