Is het onaardig om aan dikke mensen te vragen of ze mee willen doen aan jou profielwerkstuk over overgewicht?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (7)

Ik vind van niet.mits je het goed aanpakt natuurlijk en het zal er ook een beetje aan liggen aan wie je het vraagt... bij bekenden zal het geen probleem zijn als je goed kunt uitleggen waarom je het vraagt.. gewoon netjes en eerlijk blijven.. en ik ga er ook van uit dat men anoniem kan blijven als men dat zou willen..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf dik en ik zou het niet erg vinden.
Wees er wel op voorbereid dat sommige mensen misschien boos worden omdat ze vinden dat ze niet dik zijn.
(Als ik iets voor je kan doen stuur je maar een privébericht.)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt onder andere aan de manier waarop je het vraagt, en aan het humeur van degene waar je het aan vraagt. Gewoon vragen dus:P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ligt bij de ene anders dan bij de ander.
Vraag het en kijk hoe ze reageren :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dat lijkt mij niet onaardig.

Spreek dan inderdaad over overgewicht en laat merken waar je het over hebt. Dat je het verschil wel weet tussen een beetje overgewicht en zwaar obesitas.

Natuurlijk zullen er mensen zijn die niet willen weten dat ze te dik zijn. Dat is jammer, maar vooral voor die mensen zelf en merk je snel genoeg.

Ach, de meeste mensen zijn aardig genoeg om mee te doen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moet je mensen kiezen die het echt heel duidelijk hebben. Als je twijfelt of er echt overgewicht is of gewoon volslank zou ik het niet vragen. Wel goed dat je erover nadenkt trouwens. En als zij het niet aardig van jou vinden is dat meer iets van hun dan van jou.
13 jaar geleden
ik denk dat het wel kan, alleen moet je oppassen met hoe je het vraagt, je moet het beleefd doen en niet zeggen
hee dikkerd mag ik een foto van je vetkwabben :D?

succes ermee!