Waarom worden meeste mensen ziek rond deze tijd van t jaar?

Waarom mensen ziek worden rond deze tijd;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
2.7K

Antwoorden (9)

Omdat er een griep heerst, volgens mij de ''Studentengriep''.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ze kunnen die enorme werkdruk niet meer aan
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de r zit weer in de maand
minder zonlicht betekent minder vitamine en dan word je vatbaarder
en chagrijnig
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u wel;-))
Dit is precies zo'n overgansfase in de jaargetijden. De zomer loopt af, de temperaturen gaan omlaag, de herfst is in aantocht. Dat betekent dat bepaalde virussen en bacteriën zich prima kunnen voortplanten met deze temperaturen.

We lopen zonder jas nog buiten, terwijl het best fris begint te worden. Of je bent te dik gekleed en de zon gaat schijnen. Kortom, het is het allemaal net niet, met als gevolg dat het risico op kou vatten en mindere weerstand toeneemt en bij verminderde weerstand kunnen bacteriën lekker hun gang gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na de vakantie-periode komen de mensen terug samen in andere omgevingen (school, werk,...). Nu worden er dus ziektes uitgewisseld die in voorbije periode opgedaan werden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat het weer kouder wordt en we dus weer dichter bij elkaar kruipen, waardoor we elkaar eerder kunnen besmetten/aansteken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De dagen worden korter, we zitten al niet zo lang meer buiten en de BBQ kan weer opgeruimd. Kortom de zomer is ten einde en door wisselingen van het klimaat kan de weerstand tijdelijk teruglopen.
Je hebt dan zo een kou te pakken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er wordt te weinig rekening gehouden met de wind .
In het zonnetje is het aangenaam maar dan is er die koude oostenwind erbij . en daar houden de mensen geen rekening mee .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van frisse lucht word je niet ziek, wel van binnen zitten waar je door het gesnotter van je medemensen eerder besmet wordt met griep of verkoudheid. Dus, ramen open en op de fiets naar je werk als dat enigszins mogelijk is.