Hier een duidelijk overzicht van wat je NIET mag eten indien je leuko's laag zijn. Wat er dus NIET tussenstaat, mag je WEL eten.
Ook kwam ik iets tegen over shiitake's en daar soep van maken.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je leukocyten (witte bloedlichaampjes worden aangemaakt in b.v.je platte beenderen en dienen er voor om infectie tegen te gaan)
Mochten die laag zijn dan heeft dat te maken met je weerstand. Je weerstand kan je op pijl krijgen door goed en gezond te eten. Je moet je eerst afvragen waarom de leukocyten te laag zijn. Pas dan kan je een goede manier vinden om er iets tegen te doen. Misschien met behulp van een dietiste
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oorzaken van een tekort aan leukocyten kunnen o.a. infecties, geneesmiddelen, auto-immuunziekten, verdringing van het beenmerg door tumoren zijn. Of je er iets met voeding aan kunt doen en met welke voeding hangt van de oorzaken af maar die kun je dus in een aantal gevallen in de richting van verminderde weerstand zoeken. Gebruik dus zoveel mogelijk volwaardige voedingsmiddelen, zoals volkoren producten, eet voldoende groenten en fruit, zorg voor voldoende vezels, drink voldoende en bij voorkeur water, wees zuinig met suiker en zorg voor lichaamsbeweging. Het kan geen kwaad om je bloed op tekorten na te laten kijken zodat je daar rekening mee kunt houden bij je voeding. Eventueel kun je tekorten aanvullen met supplementen.