Let op: Startpagina GoeieVraag geeft geen medisch advies. De antwoorden en reacties zijn geen vervanging voor een consultatie bij een arts. Raadpleeg bij gezondheidsklachten daarom altijd een arts.

Welke natuurlijke voedingsmiddelen/kruiden/supplementen staan er om bekend om schimmelinfecties te bestrijden?

Weet iemand welke natuurlijke voedingsmiddelen/kruiden/supplementen er bestaan die schimmelinfecties kunnen bestrijden/genezen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Voor de meeste dingen moet je toch echt naar de dokter toe, maar ik weet wel dat een dieet laag in o.a. suiker ondersteunend kan werken bij het bestrijden van een candida infectie.

Tea tree oil maar dit kan ook schadelijke invloeden hebben op het lichaam, dus even goed nakijken.

Bronnen:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Theeboomolie

Nee, er bestaan geen bepaalde natuurlijke middelen die door orale inname schimmelinfecties bestrijden, alleen medicatie die een arts voorschrijft. Wel zijn er middeltjes die van buiten af (kunnen) helpen zoals bv soorten etherische oliën. Bv patchoulli olie helpt bij huidschimmeltjes. Ook tea tree olie kan helpen.

Bij lichte vaginale schimmelklachten kun je deppen met yoghurt. Maar als het met een dag of twee niet beter wordt moet je gewoon naar de huisarts en aan de medicijnen.

Je dient een speciaal dieet te volgen en schimmeldodende kruiden en supplementen te nemen Ga eens naar een alternatieve therapeut, een reguliere zal je niet verder helpen ben ik bang. Toegevoegd na 1 minuut: Ik ga ervan uit dat je Candida Albicans bedoelt

Thee drinken van heermoes, versterkt je immuunsysteem en daardoor wordt je lichaam sterker om de schimmelinfectie aan te pakken. Helpt ook bij zwemmers eczeem, open benen, zwakke nagels, tennisarm, reuma enz.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100