Hoe groot is de kans dat de ''Superbug'' in heel Nederland voor gaat komen?

En hoe snel kan er een medicijn gemaakt worden. Ik word bang.

Toegevoegd na 1 minuut:
Waar in Nederland komt de Superbug nu voor?

Toegevoegd na 3 minuten:
http://www.rtl.nl/(/actueel/rtlnieuws/buitenland/)/components/actueel/rtlnieuws/2010/08_augustus/11/buitenland/superbacterie-bedreigt-ziekenhuizen.xml

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten

Het beste antwoord

Bovenstaande antwoorden zijn niet zo relevant. Je leeft en daarom kan je doodgaan. Hoe doet er niet toe. Nee, er kan waarschijnlijk op korte termijn geen vaccin gemaakt worden, en als dat wel kan dan wil toch niemand zo'n vaccin ingespoten willen krijgen. Virologen zeggen altijd, dat er een epidemie komt is zeker, maar wanneer?
Bedenk ook, dat je altijd zieker uit een ziekhuis komt dan je erin gaat.

Toegevoegd na 48 seconden:
De kans? Tussen 0 en 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Volgens het NOS-journaal waren er al 3 patienten in Nederland die dit virus hebben, dus het komt hier al voor.
Het medicijn is een mega probleem want deze bacterie is al resistent tegen alle bekende medicijnen (behalve 2 maar die hebben hele vervelende bijwerkingen...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De kans is er wel. Maar geen reden tot paniek.
Er zijn meer resistente ziekten die toch onder controle blijven. De meest bekende is de MRSA (ziekenhuis)bacterie. De griepepidemie is vorig jaar toch ook echt uitgebleven.
De kans dat je het uiteindelijk zou krijgen is echt heeel erg klein.