Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik heb mijzelf geprikt met een sateprikker terwijl ik sate maakte van varkensvlees. Is dit gevaarlijk?

Iemand zei mij dat dit gevaarlijk kan zijn maar ik kan er niets over vinden.

Toegevoegd na 12 uur:
Ik heb het advies opgevolgd van robm en gebeld. Ik heb 7 jaar geleden een herhaling tetanis gehad en die is nog geldig (gelukkig) anders had ik m inderdaad gekregen dus het is een hele goede tip. Ik werd zelfs nog teruggebeld door de arts zelf met een aantal specifieke vragen en moest het goed in de gaten houden dat het niet ging infecteren en zo wel gelijk aan de bel trekken dus zo onschuldig is het allemaal niet. En veel in sodabadjes uit voorzorg.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
3.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nou ben ik wel nieuwsgierig waarom niet :-)

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Een wondje wat in aanraking komt met rauw vlees en met name varkensvlees, kan gaan ontsteken. Als je nog een geldige tetanis vaccinatie hebt is er niets aan de hand. Ik zou toch even de huisarts bellen en het vragen. Een telefoontje ter voorkoming van een hoop ellende.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

als je alleen maar een klein puntje hebt geprikt en het heeft wat gebloed is er niks aan de hand eventuele bacterieen zijn er uitgebloed
als je dwars door je vinger heen hebt gepikt dan zou ik wel contact opnemen met de huisartsenpost
maar een klein drupje jodium als het niet erg is en een pleister
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De enige zekerheid in je leven is dat er ooit een eind aan komt. :-) Ik zou me om die prik maar niet al te druk maken. Gewoon goed uitspoelen met kraanwater en er eventueel een pleister op doen. Gaat de boel onverhoopt ontsteken dan is het vroeg genoeg om medische hulptroepen in te schakelen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het vlees wat bij de slager word verkocht heeft voor de verkoop een medische keuring ondergaan dus het is geen besmet varken.
het kan absoluut geen kwaad
je kan idd een ontsteking krijgen maar dat is eerder van het vuil wat je erna in krijgt , want het wondje bloed schoon na het prikken
gewoon een paar dagen een beetje jodium opdoen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding