Ik heb al jaren last van een koortslip..Waarom heeft mijn ene zoon het ook en de andere niet.?
Zal ze hoogstwaarschijnlijk allebei geknuffeld terwijl ik een koortslip had.?Onbewust. p/m 55 jaar geleden..
Je kunt iemand besmetten door: knuffelen of kussen aanraken van het gezicht/mond gedeelde spullen (bestek, handdoek, lippenbalsem)
Vooral als er een actieve koortslip was.
Het is heel goed mogelijk dat je beide zonen hebt geknuffeld, maar dat: de ene zoon het virus toen wel heeft “opgepikt” en de ander niet (of wel, maar zonder klachten) 2. Afweer verschilt per persoon
Sommige mensen: krijgen regelmatig koortslippen anderen krijgen nooit zichtbare klachten, ook al dragen ze het virus wél
Naar schatting draagt 60–70% van de volwassenen HSV-1, vaak zonder het te weten. 3. Het virus kan jarenlang “slapen”
Na besmetting blijft HSV-1 levenslang in het lichaam aanwezig, maar: het kan jarenlang geen klachten geven en later pas actief worden door stress, ziekte, zon, verminderde weerstand Belangrijk om te weten Het is geen kwestie van schuld — bijna iedereen loopt het ooit op Je kunt het virus ook overdragen zonder dat je het doorhebt Dat één zoon het niet heeft, betekent niet dat hij het nooit heeft gehad of nooit zal krijgen
Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.