Wat kan ik hebben( buikpijn)

Ik pijn rechtsonder in mijn buik als ik er op druk of beweeg. Gisterochtend had ik ook hele erge buikpijn.. En gisteravond was ik erg misselijk. De pijn rechtsonder heb ik nog wel. Maar buikpijn heb ik niet meer. Omdat het rechtsonder is( blinde darm) Ben ik best wel ongerust. Wat zou het zijn, en ik weet dat een dokter het het beste weet....Ik had ook gisteravond koorts, maar nu 37.1 dus niet meer...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
1.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Precies Loenie!
http://www.goeievraag.nl/vraag/blindedarm-ontsteking.163659 Dit begrijp ik ook niet Loveoscar?????????????????????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet het zelf ook niet?
Ik probeer het met deze vraag iets anders te bewoorden..
Verder weet ik het ook niet, misschien wanhopig :$? ahah
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het handiger te stoppen met anders te bewoorden en de deskundige erbij te halen? Stel: het is een blindedarmontsteking: dan moet je ECHT actie ondernemen, want je hebt een buikvliesontsteking erbij voor je erg in heb en ik kan je uit ervaring vertellen, dat je daar, zeeeeer zacht gezegd, niet blij van wordt..... Stel: de huisarts constateert dat het niks is, dan heeft een andere manier van "bewoorden" ook geen zin Stel: je zit te zieken (die mensen heb je ook op GV): ook dan heeft een andere manier van bewoorden geen zin en is een andere vraag stellen veel interessanter.

Antwoorden (8)

Het kan van alles zijn. Iedereen kan wel gaan raden wat het is maar zoals je zelf al zegt naar een doktor gaan is het beste.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien toch blinde darm, het zijn iig alle symptomen, vooral dat misselijke.
Wacht niet te lang met naar de dokter gaan, want als een blinde darm knapt ben je het haasje.
Ga gewoon even langs de huisarts(enpost) dan heb je tenminste zekerheid, want wij zijn natuurlijk geen dokters hier.
Succes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en blinde darm is ook rechts!!
als de pijn en de koorts zakken. zou ik het nog even afwachten. het zou een verstoppinkje in je darmen geweest kunnen zijn. kan je jezelf erg beroerd van voelen.

maar als het terug komt en je jezelf ongerust voelt, gewoon even je dokter bellen. blinde darm ontsteking hoef je je niet zoveel zorgen over te maken. dat is geen pijn die verdwijnt dat is een blijvende bijna niet te houden pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik zou voor de zekerheid toch maar even naar de huisarts gaan, blinde darm ontsteking kan erg gevaarlijk zijn als je er lang mee rond loopt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd genoeg had ik precies de zelfde klachten als jij gisteravond. Ik denk dat het een reactie is op iets wat ik gegeten heb of te weinig gedronken, dat wil ook nog wel eens problemen geven. Ga eens na wat je gisteren anders deed of gegeten hebt. Waarschijnlijk zijn het gewoon je darmen die opspelen. Als je je echt zorgen maakt, ga even naar de dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik toch maar even naar de huisarts gaan. Je maakt je er kennelijk toch wel zorgen over. Ben je soms juist bang dat het de blindedarm is, dat je naar het ziekenhuis moet voor een operatie? Als het inderdaad de blindedarm is moet er toch echt iets aan gedaan worden! En misschien is het inderdaad 'alleen' maar een reactie op het eten. Je lijf geeft in ieder geval een afweerreactie te kennen, de koorts. Ga nu toch maar even naar de huisarts, ook een stuk beter voor de gemoedsrust, waar je ook weer buikpijn van kunt krijgen...
Heel veel beterschap!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb ook wel eens last van pijn in mijn onderbuik maar dan zijn het mijn darmen mischien is dat bij jou ook het geval maar als je ook koorts had zou ik maar gaan na vragen bij je dokter
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een blinde darmontsteking uit zich in de eerste plaats door buikpijn rond de navel. Na verloop van tijd zakt de pijn naar rechtsonder in de buik. Bij kinderen zal de buikpijnklacht hetzelfde blijven, voor volwassenen kan dit een duidelijk symptoom zijn. In de meeste gevallen is men bij een blinde darmontsteking misselijk. Overgeven, diarree en koorts behoren tot de mogelijkheden maar zijn geen standaard symptomen. De zin in eten verdwijnt grotendeels of helemaal.

Als de buikpijn aanhoudt dan kan het indrukken en loslaten van de rechter onderbuik een helder symptoom zijn, bij een blinde darmontsteking veroorzaakt dit pijn. Bij de geringste twijfel aan een blinde darmontsteking moet men de huisarts!!