Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom kreeg ik 1 dag 38.8 en voelde me niet ziek?

Beste mensen,
maandagavond had ik het erg koud, maar dacht niet aan koorts. Vermoeid dacht ik, want ben bijna 72 jaar. Maar volgende ochtend nog zo koud en nam de temperatuur op. Verhoging 37.9. later in de middag weer opgemeten en 38.9. Geen ziek gevoel en eetlust bleef. Niet verkouden, wel pijn in mn lichaam met overal scherpe steken. volgende dag helemaal weer een normale temperatuur en is alles weer gewoon,dan alleen een wat zwaar hoofd, maar dat kan van in bed liggen komen. Wat is dit. De temperatuur zegt dat ik ziek ben, maar zo voelde het niet dan alleen die rare steken. Lijkt op zenuwpijn. Die zijn nu weg. Wat is dit. Ik vind het te weinig om aan de dokter te vragen, maar misschien is hier iemand die hetzelfde heeft ervaren en gaat er een of ander virus rond die dit verschijnsel geeft. Wil weten of er meer zijn of iemand in uw omgeving. Ben

3 weken geleden
in: Ziekten
KleinDuimpje
3 weken geleden
Is waarschijnlijk gewoon een virus geweest.
De kou, pijn in lichaam, en het zware hoofd horen daar bij.
Op het moment heerst heel veel. In mijn omgeving hoor ik van alles. Zijn veel mensen ziek.
De dingen die ik hoor variëren van verkoudheid (corona) tot koorts tot buikgriep.
Als je een virus hebt, ligt het ook nog aan het aantal deeltjes hoe erg de klachten worden.
Het virus dat u heeft, kan bij de één bijvoorbeeld alleen vermoeidheid geven zonder koorts, bij u wat u ervaarde en de ander ligt drie dagen in bed.
Laat lekker los. Er heerst momenteel echt veel.
BonBonvanJohn
3 weken geleden
Ik heb dit soort dingen ook gehad en heb het voor m'n gevoel nog steeds. Ik ben opgenomen geweest voor een zware longontsteking en embolie. Maar ik voelde me totaal niet ziek. koortsthermometer gaf werkelijk om de paar seconden een andere waarde aan. Af en toe te hoog maar soms ook goed. Artsen stonden echt voor een raadsel. Ik had alleen een hoop pijn als ik plat op mijn rug ging liggen, dat kwam door de embolie. Echt ziek zijn ervaar ik nooit. Ik ben nooit verkouden. Ironische is dat ik wel een progressieve hersenziekte heb waar ik wel veel pijn en stijfheid ervaar maar grieperig of verkouden? Nee, dat nooit. Het is net of de één het ander uitschakelt.
erotisi
3 weken geleden
Wat je beschrijft komt vaker voor dan je misschien denkt, vooral bij oudere volwassenen: een korte, eenmalige verhoging van de lichaamstemperatuur zonder echt ziek gevoel. Ik zal een paar mogelijke verklaringen opsommen: 1. Korte virale infectie
Soms kan het lichaam heel kort reageren op een virus met koorts, zonder dat er andere symptomen optreden. Dit kan bijvoorbeeld een milde, voorbijgaande virale infectie zijn die het immuunsysteem snel de baas wordt. 2. Normale schommelingen in lichaamstemperatuur
De lichaamstemperatuur varieert over de dag. ’s Ochtends is die vaak lager, ’s avonds hoger. Soms kan een tijdelijke piek van 38–39 °C optreden zonder dat je je ziek voelt. 3. Koortsreactie op iets anders dan ziekte
Stress, uitdroging, plotselinge koude of warmte, of zelfs intensief lichamelijk werk kan tijdelijk de temperatuur verhogen. In jouw geval kan de koude die je voelde ’s avonds al een soort reactie van je lichaam zijn geweest. 4. Pijnprikkels of spierpijn
De scherpe steken die je voelde in je lichaam kunnen wijzen op spier- of zenuwprikkels, wat soms samengaat met een kortstondige temperatuurstijging. 5. Medicijnen of andere factoren
Sommige medicijnen of supplementen kunnen lichaamstemperatuur verhogen, al is dit meestal minder uitgesproken. Belangrijk: Omdat je je verder goed voelde en de koorts snel weg was, is het meestal geen reden tot ongerustheid. Let op als de koorts terugkomt, je echt ziek voelt, of er andere symptomen optreden zoals vermoeidheid, huiduitslag, pijn bij ademhalen of gewrichtspijn. Dan is het wél zinvol contact met een arts op te nemen. Kortom, het lijkt een eenmalige temperatuurschommeling te zijn, mogelijk door een korte virale reactie of normale lichaamsvariatie, zeker omdat je verder geen ziek gevoel had en de scherpe steken verdwenen zijn.
Pieterke
3 weken geleden
Dat heb ik ook een keer gehad. Ik had bijna 40 gr. koorts, had het heel koud maar voelde me totaal niet ziek maar als ik ging lopen kon ik totaal geen richting houden. Geen idee wat ik toen gehad heb.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing