Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Doet een vingerprik pijn?

Binnenkort moet ik bloed afnemen door middel van een vingerprik. Ik ben bij een bloedafname gewend om geprikt te worden in de ader en dat valt reuze mee. Doet een vingerprik meer pijn of valt het ook wel mee?

4 maanden geleden
in: Ziekten
Pieterke
4 maanden geleden
Ik vind het een klein venijnig prikje maar het duurt maar heel erg kort.
ninn
3 maanden geleden
Ik vind het niet zo pijnlijk.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Geef jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image

Antwoorden (5)

Het is qua pijn vergelijkbaar met een normale bloedafname. Even een prikje, en dan is de pijn alweer weg.
Valt reuze mee.
(Lees meer...)
4 maanden geleden
Bij bloed afnemen door middel van een vingerprik gaat het meestal maar om een druppeltje bloed.
Als het goed gebeurt is het een kwestie van prik-auw-klaar !
Het wondje is net iets meer dan een speldenprik. Het is even gevoelig en je moet er natuurlijk geen vuil in krijgen. Maar meestal ben je het al snel weer vergeten en merk je er niet veel meer van.
(Lees meer...)
Ik heb onlangs ook een vingerprik gehad en dat vond ik minder vervelend dan een normale bloedafname. Pijnlijk was het zeker niet, slechts een heel licht prikje.
(Lees meer...)
4 maanden geleden
Eigenlijk is dit de meest milde vorm van prikken. Gaat puur om een druppeltje bloed met een hele fijne naald. Voel je eigenlijk niets van, dus geen zorgen!
(Lees meer...)
4 maanden geleden
Ik vind bloedafname via de ader (elleboog) 10x erger dan een vingerprik.
(Lees meer...)
4 maanden geleden
Deel jouw antwoord

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

/
Geef Antwoord
+
Selected image
logo van Kompas Publishing

GoeieVraag.nl is onderdeel van Kompas Publishing