Welke langdurige tropische ziekten kan je oplopen na een vakantie in Mexico, playa del carmen?

En kan je dit na 3 maanden na terug komst nog krijgen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
2.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heftig.. Mag ik vragen wat zijn/haar symptonen waren? En duurde het genezen lang?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Mag ik vragen wat de klachten nu 3 maanden later zijn?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Natuurlijk. Koorts/verhoging
Moe
Hoofdpijn/kaakpijn trekt door naar schedel en oren
Griep gevoel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inmiddels ben ik al 6 maanden terug van vakantie en bijna 4 maanden ziek.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben je bij de huisarts geweest?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja die weet het niet, ben nu onder behandeling van een internist. Er is een darmontsteking uit gekomen maar voor bovenstaande klachten moet er iets anders aan de hand zijn. Mocht je een idee hebben dan hoor ik het graag zodat ik dat met mijn arts kan bespreken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sorry voor mijn late reactie,er kwam plotseling iets tussen. Je kunt in mijn antwoord lezen wat ik heb gevonden met jouw info,
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je uitgebreide reactie en zoekwerk! :-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Graag gedaan,ik hoop echt dat je internist of misschien toch nog een andere specialist de oorzaak kan vinden en je van je ellende af kan helpen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank je! Ik hoop het ook.. Wat een ellende is dit.

Antwoorden (3)

Voor Mexico zijn geen vaccinaties verplicht. Er worden alleen adviezen gegeven hiervoor als je langer blijft en de graad waarin je contact hebt met de lokale bevolking.
******
Vaccinaties
Voor Mexico zijn geen vaccinatie verplicht. Aan de hand van uw verblijfsduur en bestemming worden voor Mexico de volgende vaccinaties geadviseerd: Hepatitis A (besmettelijke geelzucht) en Tetanus, Difterie en Polio (DTP).

Voor reizigers die langer dan drie maanden en/of intens contact met de lokale bevolking hebben worden tevens de volgende vaccinaties aangeraden:Hepatitis B, Buiktyfus, Rabiës (Hondsdolheid)

Tenslotte wordt mensen die nog nooit in aanraking zijn gekomen met Mazelen en Waterpokken geadviseerd om ook deze vaccinaties te nemen.
******
Natuurlijk goed opletten met wat je eet en drinkt (zoals je hier eigenlijk ook moet doen) en voorzichtig zijn met sexueel contact. Zorg voor de goede voorbereidingen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Even een kleine toevoeging: uit het gegeven dat er geen vaccinaties verplicht zijn kun je dus afleiden dat er geen buitensporige langdurige ziektes zijn die hier ook niet voorkomen.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik reis erg veel naar warme landen ! Heb nog nooit een vacinatie genomen! Alleen 30 jaar geleden toen er ,waar ik heen ging een cholera epidemie was
Ja, maar het is een eindeloze lijst van parasieten, bacterien, wormen, arbovirus en voedselvergiftiging. Er zijn specialisten in tropische ziektes die met gerichte vragen en tests achter de oorzaak kunnen komen. In Nijmegen zit zoiets, ook universiteiten hebben er wel ervaring mee doordat studenten op stage vaak besmet kunnen raken, even googlen dus tot je een echte specialist vindt.Havenziekenhuis rdam heeft bv een tropenpoli ook het Amc heeft iets. Je hebt wel een verwijzing van de huisarts nodig.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb google doorgespit en kan je geruststellen.Er komen geen tropische ziektes uit Mexico voor waar je pas na 2-3 maanden last van krijgt. Hoogst waarschijnlijk is het een samenloop van omstandigheden waar je nu last van hebt. Vertrouw je het toch niet dan zou je,in overleg met je arts, contact op kunnen nemen met het AMC in Amsterdam die hebben een tropische instituut met de beste specialisten op dit gebied. (dit weet ik uit eigen ervaring omdat ik malaria heb opgelopen in Gambia) Ik hoop dat je gerustgesteld bent en jouw arts kan vinden wat je wel mankeert en er ook iets tegen kan doen. Beterschap.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De ziekte van lyme klopt maar de verschijnselen zijn niet pas na 3maanden en als je had gelezen welke verschijnselen Champagne heeft had je kunnen weten dat zij dit niet heeft. Het gaat hier om haar vraag en daar geef ik antwoord op dus om dan meteen te gaan minnen is erg flauw,ook al heb ik niks met minnen en plussen.