hoe komt het dat mijn lichaam een andere kleur afscheidt

ik voel me al paar dagen niet lekker, viel laatst flauw in de badkamer, en toen ik wakker werd moest ik kotsen

daarover maak ik mij geen zorgen,
maar de zwarte kleur zorgde daar wel voor,
Hoe kan dit zijn ontstaan,
wat zijn de gevaren
en hoe kan ik dit misschien verhelpen.

ik ben al naar de dokter geweest en die weet niet wat het is.

Toegevoegd na 5 uur:
het waren btw geen kleine stukjes, maar alleen zwart vloeistof

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
4.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat was er zwart?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het overgeefsel was zwart
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je niks zwarts gegeten had is er een kans dat het bloed was.
Heeft je huisarts je naar huis gestuurd zonder enig onderzoek? Erg vaag.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan ga je naar het ziekenhuis (eerste hulp of zo) maar niet hier dokteren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
het enige onderzoek dat hij kon bedenken is het overgeefsel onderzoeken, dat helaas was doorgespoeld.
zijn vraag was of ik het kon opvangen en meenemen de volgende keer dat zoiets gebeurd. en ik had inderdaad niets donkers gegeten
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ik jou was zou ik het het bij een andere arts neerleggen of er op staan onderzocht te worden door een specialist...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben ik het mee eens, maar als een specialist "in het donker moet werken" zal het langer gaan duren,
met lichte suggesties van anderen kan het stukken sneller verlopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier heb je een suggestie:
Het is zeer waarschijnlijk dat je bloed hebt overgegeven, dit zou erop duiden dat je een bloeding in je lichaam hebt.
In combinatie met het flauwvallen en je niet lekker voelen lijkt me dit al met al geen goed iets.
Dus in plaats van op je kont achter je computer zitten wachten tot een willekeurig persoon zonder medische achtergrond jou vertelt wat zijn leken-conclusie is, zou je wellicht beter naar een arts kunnen gaan, want die bloeding gaat misschien gewoon door.
Je schrijft dat je je geen zorgen maakt, maar dat zou ik maar wel doen als ik jou was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een specialist kan - aangezien deze gespecialiseerd is - naar aanleiding van jouw verhaal zo een paar mogelijke oorzaken aanwijzen, en werkt niet in het donker.
Zo iemand heeft dit al tig keren voorbij zien komen, in tegenstelling tot de gemiddelde GV gebruiker.
Waarom zou je eerst ons "in het donker laten werken" voordat je naar een arts stapt die je klachten serieus neemt?
Volgens mij krijg je geen bloed meer naar je hoofd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zwart bloed is oud bloed, en of het nu aan de voor- of aan de achterant er uitkomt, dat is NIET goed, Je arts mag je beslist niet met een kluitje in het riet sturen, al helemaal niet met die andere klachten erbij. Niet wachten op de antwoorden hier maar als de sodemieter naar de dokter. Desnoods een andere. Hij MOET eerst uitzoeken waar het vandaan komt, en je minimaal een monster laten afnemen of een occult-bloedtest meegeven voor je ontlasting.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
en daarom vraag ik het dus hier, kijk de antwoorden die ik krijg
dat nog binnen het uur,
wacht ondertussen op de resultaten van zo een onderzoek
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dus er wordt wèl onderzoek gedaan?
En eerder beweerde je van niet...?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
door de zovele snelle antwoorden die ik kreeg ben ik met een van mijn ouders naar een tweede arts gegaan, die had bloed afgenomen, en ging onderzoek doen,

Het beste antwoord

overgeven met zwart braaksel is bloed....
dit bloed kan afkomstig zijn uit de slokdarm, maar ook uit de maag als gevolg van een maagbloeding...
dit zijn serieuze symptomen die snel door een arts gezien moeten worden...
waarschijnlijk word je direct doorgestuurd naar een gastro enteroloog voor een endoscopie, waarbij met een cameraatje via je keel bekeken wordt wat er aan de hand is..
ik zou ermee naar de eerste hulp gaan...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ben naar eerste hulp gegaan,, ben ook even opgenomen na het onderzoek aangezien er Hydroxonium werd gevonden,
dusja, dit kwam goed uit, dat ik naar eerste hulp moest

Andere antwoorden (4)

Als ik je goed begrijp, was het overgeefsel zwart.
Dat kan onschuldig zijn, had je misschien Norit gegeten, of veel drop? Maar dan had je het zelf wel gesnapt, denk ik. Had je ook buikpijn? Ik weet niet zeker, maar een maagbloeding kan ook voor donker overgeefsel zorgen volgens mij. Maar dat zou de dokter toch ook moeten kunnen bekijken.
Vreemd. Ben je wel duidelijk genoeg geweest naar de dokter toe, over je zorgen? Bel anders nog eens op, vaak hebben ze telefonisch spreekuur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed dat je naar de dokter bent gegaan. Je beseft natuurljik wel dat mensen online je geen beter antwoord kunnen geven dan je huisarts die je in de ogen heeft kunnen kijken!?

Zwarte uitscheiding heeft vaak een basis in bloed. Maar zoals gezegd: Je huisarts is de beste persoon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
met zwart worden denk ik aan slechte doorloping van de bloedvaten of blauwe plek door het vallen in de badkamer.
maar ik ben geen arts ik zou voor de zekerheid een second opinion bij een andere arts vragen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als die dokter niet weet wat het is MOET hij je door sturen.

Zoals velen al opmerkten...het kunnen bloedingen zijn in maag of darm.

Dit is niet iets om licht over te denken.
Ik raad je aan om nogmaals naar de dokter te gaan en een verwijzing voor onderzoek te vragen.

ps. Ook met lever / gal problemen verandert eea van kleur.

Echter, bij geelzucht zou je huid geel worden van de gal afscheiding via de zweet kliertjes...zoiets krijg je als de galblaas uitgang verstopt zit met bv een galsteentje. Als daarbij ook wat bloed vrijkomt heb je ook een zwarte ontlasting of, als je ook je dunne darm leeg braakt bij braaksel. Overgeven is zeer waarschijnlijk bij gal problemen omdat je het vet niet meer kunt verwerken uit je eten.

Toegevoegd na 4 uur:
Op je toevoeging: Bloed wat in je spijsvertrerings kanaal terecht komt wordt heel donker tot zwart. Blijft voor mij een reden om aan te dringen op nader onderzoek in een ziekenhuis.