als ik bv vandaag buikgriep heb(diaree/overgeven, wanneer worden de mensen dan ziek die ik evt. besmet heb

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten
2.8K

Het beste antwoord

Noro-virus heeft een incubatietijd van drie dagen. En is een van de virussen die buikgriep veroorzaken. Tot 3 dagen na de klachten ben je besmettelijk. Tussen de klachten zit in theorie dus maximaal 6 dagen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dit is afhankelijk van de incubatietijd van het soort buikgriepvirus. Het kan 2 dagen tot een week duren. Hierbij kun je ook rekening houden met het feit dat jij nadat jezelf besmet raakte, misschien ookal besmettelijk was voor anderen.

Oh en incubatietijd is de tijd van besmetting tot ziek worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Beste Lorre,

Als ik het goed begrijp vraag je je af hoeveel tijd er verstrijkt tussen de besmetting en de symptomen. Met een ander woord wordt dat "incubatietijd" genoemd.

Voor buikgriep geldt dat het een incubatietijd heeft tussen de 24 en 72 uur.

Ik hoop je vraag hiermee voldoende te hebben beantwoord.

GroenSpul.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De incubatietijd van griep is tussen de 1 en 7 dagen. Zie onderstaande site.