Tot welke generatie heeft incest genetische invloed?

De moeder van mijn schoonmoeder is (mogelijk) verkracht door haar vader. Dan zou mijn schoonmoeder dus een kind zijn van haar moeder en de vader van haar moeder(haar opa). mijn schoonmoeder heeft geen fysieke of geestelijke aandoeningen en mijn vriend(haar zoon) ook niet. Nu vraag ik mij af of, als mijn schoonmoeder dus een incest kind is, of dit genetisch impact kan hebben op kinderen van mij en mijn vriend(haar zoon). ik zou dit graag willen weten voor ik met hem aan kinderen begin. Kunnen deze gevolgen door incest generaties overslaan? Tot hoeveel generaties heeft incest genetisch invoed?

een jaar geleden
in: Ziekten
4.3K

Antwoorden (1)

Inteelt en het risico op genetische problemen is binnen 1 generatie verdwenen als de volgende generatie voortkomt uit een combinatie van 2 niet-verwante ouders.
Schoonmoeder heeft geen aandoeningen die verband houden met incest / inteelt. Als schoonmoeder en schoonvader onderling geen verwantschap hebben, is er voor hun kinderen al geen risico meer. Dus voor volgende generaties al helemaal niet meer.
een jaar geleden
lisavo
een jaar geleden
bedankt voor je duidelijke antwoord!