Als je wordt doorgestuurd naar een hematoloog betekent dit dat er sowieso iets gaat gevonden worden?

Na een bloedonderzoek blijkt dat mijn leukocyten op 11 staan (3-10). Mijn huisarts heeft met mij besproken om een afspraak te maken bij hematologie maar wel niet met spoed, de afspraak is pas volgende maand.

een jaar geleden
in: Ziekten
2K
Ritsuka
een jaar geleden
De huisarts stuurt je door naar een expert die je beter kan helpen.
Midasp95
een jaar geleden
Huhu maar toch is het niet met spoed dus vraag me af of het over iets serieus gaat of gewoon om zeker te zijn dat ze niks over het hoofd zien. Enkel mijn leukocyten zijn verhoogd voor de rest was alles in orde het leek me gewoon wat drastisch om daarom meteen doorgestuurd te worden naar hematologie
tinus1969
een jaar geleden
Waarom is dat bloedonderzoek gedaan? Waar had je last van?
Midasp95
een jaar geleden
Van constipatie-> buikpijn rechtsonder en ze dachten appendicitis maar het was dus constipatie voor de rest geen klachten
Pieterke
een jaar geleden
De huisarts neemt het zekere voor het onzekere. Wees blij dat hij/zij je doorstuurt. Een dermatoloog is een expert en kan e.e.a. beter beoordelen dan de huisarts.
Cryofiel
een jaar geleden
Hematoloog... Los daarvan, helemaal eens met je reactie.
Pieterke
een jaar geleden
Slip of the pen Cryofiel. Natuurlijk moet het hematoloog zijn.

Antwoorden (1)

Nee.
Ten eerste zijn er ook medici die een waarde van 11 nog normaal vinden.
Daarnaast kan de oorzaak stress of roken zijn.
Of een infectie die je gehad hebt en nu bijna voorbij is (Over een maand kan de waarde dan onder de 11 liggen).

Maar het is verstandig dat je huisarts je toch doorstuurt voor alle zekerheid.
Ik lees dat je last had van constipatie. Bij obstipatie kan de leukocytenwaarde aangevraagd worden om nader te onderzoeken of de obstipatie veroorzaakt wordt door een ontsteking in de darmen.
SimonV
een jaar geleden
Midasp95
een jaar geleden
Yes alleen zei ze aan de telefoon wel dat de verhoging van men wbc niets te maken hadden met de pijn die ik had door de constipatie
Midasp95
een jaar geleden
Zelf heeft ze ook wel niet gezegd dat het dis met spoed is maar eerder een extra check up voor zeker te zijn dat ze niks over het hoofd zien, over welke wbc te hoog staan heeft ze ook niet gezegd, wel heeft ze eebij gezegd dat mijn rode bloedcellen enz allemaal wel goed zijn