Is de helicobacter pylori bacterie ook te vinden bij langdurig gebruik van maagzuurremmers?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (3)

Ja,deze blijft zeker actief:
Deze bacterie is een maagzuurresistente bacterie; hij kan zich langdurig handhaven in het zure milieu van de maag.
fremar
12 jaar geleden
fremar
12 jaar geleden
de bacterie verdwijnt enkel na gebruik van specifieke antibiotica,minder zuur maakt geen verschil uit.
Jazeker, dat kan, alleen het gebruik van maagzuurremmers is niet de OORZAAK van de bacterie. En lost hem ook niet op.

Overigens hebben veel mensen deze bacterie bij zich, en hoeft hij niet altijd tot maagklachten / maagzweren te leiden. Daarop blijkt stress - in combinatie dus met die bacterie, vroeger dachten we dat het alleen stress was - toch een grote invloed te hebben.

En stress kan ook leiden tot maagzuur, ook zonder de betreffende bacterie ; het is dus ook geen aanwijzing dat je ' hem hebt' .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja. Langdurig gebruik van maagzuurremmers is zonder meer een reden om te testen op H. pylori, aangezien de bacterie zeker in staat is om zuurbranden te veroorzaken.

Maagzweren worden veroorzaakt door H. pylori, tumoren en medicijnen. niet door stress. Herhaalde maagzweren géven wel stress, kan ik u persoonlijk verzekeren.

Testen op H. pylori is bij aanhoudende maagklachten zinvol. Ook trouwens bij aangetoonde H. pylori bij broers en zussen (je loopt 'm vaak al op in de kindertijd).