Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat kan ik doen bij een pijnlijke oor?

Ik ben vorige week heel lang verkouden geweest snuiten hoesten
Mijn neus was ook constant toe.
En nu is het erger geworden ik heb een pijnlijke oor en ik voel ook dat die oor dicht is.
En altijd als ik opsta in de ochtend zitten daar korsten in en blijft mijn oor toe.
En als ik hoest,gaap,hard snuit dan doet het ook veel pijn dus ik ging druppels gaan halen bij de apotheek. En nu doe ik dat 3 keer per dag en als ik nu ga liggen op mijn oor komt er vocht uit. Het lijkt wel etter!
Willen jullie me a.u.b. helpen dank u.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
in: Ziekten
1.1K
tinus1969
2 jaar geleden
Naar de huisarts. Die kan (in) je oor ZIEN.
Ritsuka
2 jaar geleden
Ga naar de huisarts, die kan je wat beters voorschrijven
Amadea
2 jaar geleden
Echt doen hoor! Iemand die ik ken is door een verwaarloosde oorontsteking in dat oor doof geraakt...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je een pijnlijk oor hebt, zijn er een paar dingen die je kunt doen om de pijn te helpen verlichten. Begin met meerdere keren per dag 10-15 minuten een warm kompres op het aangedane oor te leggen. Dit zal helpen om de ontsteking en pijn te verminderen.
Je kunt ook pijnstillers zonder recept nemen, zoals ibuprofen of acetaminophen, om het ongemak te helpen verlichten.
Als de pijn hevig is of langer dan een paar dagen aanhoudt, kun je het beste naar je arts gaan die zo nodig sterkere medicijnen kan voorschrijven. In sommige gevallen kunnen antibiotica nodig zijn als de pijn het gevolg is van een infectie.
(Lees meer...)
2 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding