Hoezo kunnen honden wel een anti teken middel krijgen en mensen niet?

Waarom kunnen katten en honden wel pipetten of tabeletten krijgen tegen teken en mensen niet?

2 jaar geleden
in: Ziekten
1.4K
jodyenboyke
2 jaar geleden
Of het verstandig is, om je hond uit voorzorg een heleboel gif toe te dienen, daar zet ik mijn vraagtekens bij. M.n. de tabletten..

Antwoorden (1)

Mensen kunnen het ook krijgen. Smeer je kleding en huid bijvoorbeeld in met een middel dat DEET (diethyltoluamide) bevat met een minimum concentratie van 30%.
Het beschermt afhankelijk van de gekozen concentratie 3 tot 5 uur tegen teken.
SimonV