Ik heb astma, piepende adem en snel ademhalen en buiten adem moet ik naar de dokter en zijn er tips?

Ik heb een blauwe puffer en een rode de rode moet elke dag en de blauwen heb ik niet bij me wat moet ik doen en zou ik naar de dokter moeten. Ik hoop dat iemand mij kan helpen

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
in: Ziekten
1.8K

Antwoorden (2)

Je bent kennelijk al bij een arts geweest anders had je geen medicatie (puffers) en op de medicatie staat hoe je dit moet gebruiken. Weet je het niet meer bel de apotheek en vraag om nieuwe instructies/gebruiksaanwijzing. (Deze kun je mogelijk ook online vinden.)
Wanneer je de puffers op de juiste manier gebruikt kan je dieper en rustiger ademhalen. Als dit dan nog niet lukt maak je beter een afspraak bij de huisarts of bij de behandelende longarts.
Voortaan altijd gebruiksaanwijzing van alle medicatie bewaren voor een volgende keer. Eerst lezen, kan trouwens ook op de verpakking op het doosje staan.
Succes Anoniempje!
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Dankje voor de tip
Ik mag aannemen dat je de gebruiksaanwijzingen wel niet bij je zult hebben als je zelfs de blauwe puffer niet bij je hebt. En je hebt sowieso niet veel aan een gebruiksaanwijzing van een medicijn dat je niet bij je hebt.
Daarom moet je een dienstdoende apotheek om raad en hulp vragen, en als die je niet kunnen helpen, je dokter, of nu in het weekend een waarnemende huisartsenpost.