Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Leidt een coronabesmetting altijd tot koorts?

Ik heb een eeek lang een snotneus gehad en moest daarvan af en toe niezen. Dat was het wel zo'n beetje.

Ik heb dus geen koorts gehad.!

Kan ik nu, door het uitblijven van die koorts ook met zekerheid zeggen dat het ook géén coronabesmetting was ?
Of is een ziekteverloop zonder koorts ook een redelijk normaal pad ?

HeerVoldemort
4 jaar geleden
Nee, dat kan je niet met zekerheid zeggen. Veel jongeren worden ook niet echt ziek. Maar kunnen vervolgens wel anderen besmetten. (Las ik in een artikel op het AD zojuist)
AnnBoo8146
4 jaar geleden
Er is nog niet genoeg bekend over het COVID19-virus. Inzichten en iformatie daarover verandert bijna per dag.
Kijk voor de meest betrouwbare informatie op de site van het RIVM.
https://www.rivm.nl/

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Nee, volgens de nieuwste inzichten leidt een coronabesmetting heel soms niet tot koorts.
Daarom is iedereen met een verkoudheid op dit moment verdacht, dus ook als je geen koorts hebt.
Het advies van het RIVM luidt sinds 12 maart: in heel Nederland moet iedereen met neusverkoudheid OF hoesten OF koorts THUIS BLIJVEN.
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding