Wie weet er iets over Klebsiella Pneumoniae?

Er is bij mij een Staphylococcus Aureus in mijn neusholte ontdekt en een Klebsiella Pneumoniae in mijn longen. Antibiotica verergert het totale ziektebeeld.

Verder: longontsteking, longvliesontsteking, longemfyseem, longembolie, de SA-wond in neus is tot op het bot verrot en weggevreten, dwars er doorheen naar de andere neusholte, luchtpijp en slokdarm van binnen kapot gebrand, voeten vol wit-gelige eeltachtige schimmel. middelste 2 tenen van beide voeten zijn van stand veranderd (mismaakte houding), haarvaten en aders op voeten en handen knappen spontaan, trombosebeen, slijmbeurzen beide knieën ontstoken, vocht in enkels en knieën, bacterie in beide ogen, helft gezicht is verdooft en tintelt constant, eenderde mondhoek verdoofd en tintelt, laat vaak iets vallen uit handen(voel dit niet gebeuren), botveroudering van 40 jaar, kraakbeenvermindering, dikke bulten achter op de tong(momenteel roodpaars), perkamentachtige huidstructuur voeten, onderbenen, kniëën, handen, ellebogen. spontaan wegvallen(bewusteloos).

Mijn vorige huisarts liet mij een half jaar met een longembolie en trombosebeen lopen en wilde mij niet doorsturen. Ik werd spontaan opgenomen met de longproblemen. Half jaar tot de rest van mijn leven bloedverdunners slikken en/of spuiten. De artsen(Hardenberg) kunnen mij niet verder helpen, stuurden mij eerst door naar Assen. Ik moet nu naar het Academisch ziekenhuis Groningen. Wie heeft dit gehad en wie weet er meer van? Wie helpt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Ziekten
3.5K

Antwoorden (3)

Klebsiella pneumoniae is een Gram-negatieve staafvormige bacterie, die in de mond, darmen en op de huid voorkomt. Deze bacterie is een opportunist die met name in mensen met een verminderde weerstand infecties vooroorzaakt.

In de eerste paar maanden van 2007 overleden naar men vermoedt zo'n honderd Israëlische ziekenhuispatiënten ten gevolge van deze bacterie.[1]

De Engelse site is uitgebreider.
13 jaar geleden
Wat ik er van weet is vrees ik geen goed nieuws ; Klebsiella is een longontsteking die je oploopt door ene ziekenhuisbacterie. Hij is resistent tegen de meeste antibiotica (zoniet alle, een echte nosocomiuminfectie), en zorgt voor afsterven van weefsel en abcessen.
De meeste verschijnselen die je beschrijft in het hoofd/borst-gedeelte lijken op gevolgen van deze bacterie

Een hele hoop informatie over deze bacterie vind je in de link, maar ik hoop dat je er iets aan hebt, want het staat wel vol met medisch jargon.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bacteriën die horen bij het geslacht Klebsiella, worden over het algemeen gevonden in aarde en water. De bacteriën zijn vernoemd naar de Duitse patholoog Edwin Klebs, ter ere van diens werk.
Het is een bacterie die steeds meer gezien wordt bij secundaire infecties bij patienten met een verminderde weerstand, vooral na voorafgaand antibioticagebruik. Diabetespatiënten, mensen met een chronische longziekte, en alcoholisten zijn er extra vatbaar voor. Ook kan een infectie bevorderd worden door een verblijf in het ziekenhuis.
Klebsiella kan als onschuldige bacterie voorkomen in de darm en in de bovenste luchtwegen. De ernst van een infectie met Klebsiella heeft vooral te maken met de vaak slechte toestand van de patient. Het is een bacterie, die vaak resistent is voor bepaalde antibiotica, dus is het belangrijk om de resistentie te laten bepalen.

Mensen met Klebsiella pneumoniae krijgen over het algemeen hoge koorts, rillingen, griepachtige symptomen en hoest met vorming van veel dik slijm. In vergelijking met gewone longontsteking, waar de longen meestal zonder complicaties herstellen, zijn de gevolgen van deze soort ernstiger. Pus rond de longen kan abcessen en littekenweefsel veroorzaken.

Klebsiella longontsteking is moeilijk te behandelen. Meestal worden er antibiotica gebruikt zoals aminoglycosiden, bacteriebestrijders bijvoorbeeld cephalosporines, en andere medicijnen.
Amadea