Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom word mijn vrouw zo snel ziek?

Mijn vrouw word serieus elke 2/3 maanden ziek.. verkouden of griep of iets anders. Ze heeft astma zo ver ik weet. maar is er helemaal niks wat ze kan doen?

4 jaar geleden
in: Ziekten
1.9K
marjolein55
4 jaar geleden
Ga voor de zekerheid langs bij u huisarts die kan haar onderzoeken en desnoods door sturen.
Odynni
4 jaar geleden
Ben vergeten toe te voegen aan m'n verhaal. Maar vrouw heeft al gebeld naar de huisarts en gevraagd waarom ze zo snel ziek word. Geen antwoord gekregen. En op moment wanneer z naar de huisarts gaat krijgt ze directe medicatie. Onze huisarts is ernstig slecht, ze zoeken niet naar een oplossing, alleen iets wat "tijdelijk" is.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Je vrouw zou eens naar een diëtist(e) kunnen gaan en overleggen wat haar voedingsgewoonten zijn, niet alleen wat maar ook hoeveel en wanneer zij eet. De een wordt sneller ziek dan de ander en we leiden ook een ander leven in een ander lichaam. Buitenlucht kan ook helpen of liever gebrek aan. Vaker naar buiten dus en bewegen. Ook met astma kan je bewegen en weerstand opbouwen.
Een andere huisarts kan je zoeken, iemand die minder snel een recept uitschrijft.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als je vrouw astma heeft of een benauwend longprobleem kan ze de huisarts dringend vragen om doorgestuurd te worden naar een longarts. Ook als ze medicatie krijgt tegen b.v. benauwdheid (puffers??) is dat een reden om te vragen naar een doorverwijzing.
Juist longproblemen kunnen de weerstand nadelig beïnvloeden en dan ben je sneller ziek of grieperig.
(Lees meer...)
Toegevoegd op 17 februari 2020 16:12: tekst
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding