Op welke manier kan een fysiotherapeut helpen bij atrose?

Op welke vlakken kan fysiotherapie worden ingezet bij artrose, denkende aan uithoudingsvermogen, pijnverlichting e.d.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Ziekten
1.5K

Antwoorden (1)

Fysiotherapie en artrose: wat kan de fysiotherapeut voor u betekenen?
Het is belangrijk om te beseffen dat de fysiotherapeut uw artrose niet zal kunnen genezen. Wel kan de fysiotherapeut u door middel van oefeningen verschillende technieken aanleren, die u zullen helpen in het dagelijkse leven. Wetenschappelijk onderzoek toont aan dat oefentherapie een belangrijke rol speelt bij het verminderen van de pijn en versoepelen van de gewrichten bij artrosepatiënten. Daarnaast zal de fysiotherapeut u helpen bij het versterken van uw spieren en het verbeteren van uw spiercoördinatie, waardoor uw gewrichten meer ondersteuning zullen krijgen en minder belast zullen worden.
De fysiotherapeut werkt daarnaast met u aan uw algehele gezondheid. Door de oefeningen zal uw conditie verbeteren. Daarnaast leert de fysiotherapeut u hoe u met de klachten van artrose kan omgaan en wat u in het dagelijkse leven kan doen om de symptomen te laten afnemen.