hoe gaat een virus uit je lichaam?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Ziekten
5.7K
LeonardN
5 jaar geleden
Ben je werkelijk geïnteresseerd hoe een virusdeeltje je lichaam verlaat, of wil je weten hoe de genezing van een virus in zijn werking gaat?
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
@LeonardN: Vraagsteller vraagt Expliciet: "Hoe gaat een virus uit je lichaam?" Dus is vraagsteller in mijn ogen geïnteresseerd in het verlate van het virus in het lichaam. Anders zou vraagsteller wel gevraagd hebben naar jouw 2e optie over genezing.

Antwoorden (2)

Gelukkig heeft je lichaam zijn eigen leger om je te beschermen tegen de virussen. Als eerste heb je de huid, waar veel virussen niet doorheen kunnen. Ook kun je veel virussen uit je lichaam krijgen, door te hoesten en te niezen. Als het een virus toch lukt om je lichaam binnen te dringen, dan heb je speciale cellen in je bloed die vechten tegen het virus. Die speciale cellen heetten ‘’Witte bloedcellen’’. Deze witte bloedcellen zijn heel slim, want ze kunnen het virus opzoeken en vernietigen. Als ze dat hebben gedaan, onthouden ze welk virus het was. Als hetzelfde virus weer binnen weet te dringen, wordt hij veel sneller verwijderd. De tweede keer zijn de witte bloedcellen er beter op voorbereid.
fremar
5 jaar geleden
Een virus gaat niet uit je lichaam. Niet zoals piesen en poepen.
Je lichaam ruimt ze zelf op. Zie het antwoord van fremar.