Is het verstandig om dingen te eten waar teveel voedingsstoffen inzitten als je een virus hebt?

Ik heb al een paar dagen stuk of 4 een virus in mijn maag en in mijn darm zitten, dus ik werd wakker de volgende dag en ik dacht van laat ik lekker 2 eieren eten omdat dat goed is voor mij nu ik ziek ben en ik had dat op gegeten en ineens voelde ik me kots misselijk, ik begon helemaal te trillen, me hart ging als een gek kloppen, hoe kan dit komen het komt sowieso door de eieren die ik had opgegeten, maar waarom eigenlijk?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Ziekten
1.4K
LeonardN
5 jaar geleden
"hoe kan dit komen het komt sowieso door de eieren die ik had opgegeten," Je trekt nu zelf conclusies. Je weet echter niet wat er gebeurd was als je boterhammenworst had gegeten of pindakaas.
Misschien had elke vulling van je maag wel een reactie opgeroepen.
Misschien had het ook gebeurd zonder iets te eten.

Antwoorden (2)

Wanneer je last heb van je maag is het zeer persoonlijk of je wel of niet meer dan een droog beschuitje of crackertje met een beetje slappe thee kunt eten/drinken. Nu heb je dus een gevoelige maag, gevoeliger is dan je dacht.

Ook geen koud water drinken als je misselijk bent, heeft hetzelfde effect soms. (Emmer naast je bed zetten)
Wat je wel nog meer kunt nemen is beetje gekookt rijstewater, afgekoeld natuurlijk. Daarna voorzichtig tot je je iets beter voelt en dan een witte boterham proberen zonder korstjes.ook droog. Gaat dat allemaal goed, kan je weer iets anders proberen.
Beterschap!
Wel is het verstandig om niet die dingen te eten waar je maag last van krijgt of heeft. Als je maag om wat voor reden dan ook gevoelig is, moet je uitkijken en niet te MACHTIG eten.
Toegevoegd op 23 november 2018 10:22: tekst
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
ronron1212
5 jaar geleden
Ze heeft het over virussen en eten waar teveel voedingsstoffen inzitten kan dat nu kwaad met virussen?
Virussen hebben helemaal niets met voedingsstoffen.
Ze groeien niet. Ze worden gemaakt binnen en door je eigen lichaamscellen.