kan ik alcohol drinken met een keelontsteking?

Ik ga zaterdag naar Lloret met mijn vriendinnen maar werd vanochtend wakker met een keelontsteking. Ik ben meteen naar de dokter gegaan waar ik diclofenac heb meegekregen. De dokter zei dat mijn keelontsteking 1 week zou duren maar dit betekend dus dat ik hem nog heb in Lloret. Nu is mijn vraag of ik tijdens mijn keelontsteking wel alcohol kan drinken?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
in: Ziekten
32.4K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
https://www.startpagina.nl/v/overig/vraag/138876/alcohol-drinken-combinatie-diclofenac/
Ritsuka
5 jaar geleden
Medicijnen + alcohol is geen goede combi.
paulus811
5 jaar geleden
Lloret zonder alcohol is ook geen goede combi....althans voor de meeste jongeren niet.

Antwoorden (2)

Ja dat kan.

Je stelt je vraag denk ik niet helemaal goed. Ja je kan alcohol drinken met een keelontsteking, dat kan je met elk glas alcohol zo controleren. Betere vragen zijn:

Is het verstandig alcohol te drinken met een keelontsteking
Is het verstandin alcohol te drinken icm diclofenac
---

Vraag:
Kun je alcohol drinken wanneer je diclofenac gebruikt?
Antwoord:
De werkzame stof in Diclofenacnatrium is diclofenac. Het pijnstillende effect van diclofenac begint een uur na inname. Dit effect houdt ongeveer zes uur aan. De tabletten met vertraagde afgifte werken iets minder snel, maar de werking houdt wel langer aan, namelijk 12 tot 24 uur.

Alcohol irriteert de maag, net als diclofenac. Je kunt daardoor eerder last krijgen van je maag. Probeer het drinken van alcohol eerst met mate. Je kunt dan zelf inschatten of je hier veel last van krijgt. In het algemeen is enkele keren per week een glas wijn geen probleem.
---
Is het verstandig alcohol te drinken als je een keelontsteking hebt?

Nee, zeker niet deze zou chronisch kunnen worden als deze acuut was.
Toegevoegd op 03 juli 2018 18:31: tekst
5 jaar geleden
burgos
5 jaar geleden
Oeiiiii, dat durfde je niet aan de dokter te vragen.
Stel.... hij zou nee zeggen, ha ha
LeonardN
5 jaar geleden
Dan kan je dat advies ook gewoon negeren....
Nee, je kunt beslist geen alcohol drinken met een keelontsteking. Dan kan de keelontsteking chronisch worden.
Daarnaast : als je ziek bent, en dat ben je met een keelontsteking, verlies je vaak meer vocht dan normaal. Daarom is het belangrijk om meer te drinken dan normaal om gehydrateerd te blijven. Vermijdt daarom ook alcohol, want die droogt juist uit.
Kunnen heeft hier natuurlijk de ruimere betekenis van: is het verstandig, is het goed.
Zoals in: kan ik deze schoenen bij deze broek dragen?
SimonV
5 jaar geleden
LeonardN
5 jaar geleden
Het kan wel. Je beantwoord een andere vraag of maakt een redenatiefout.
SimonV
5 jaar geleden
Met kunnen wordt bij dit soort vragen bedoeld: is het verstandig? Dat lijkt me duidelijk.
SimonV
5 jaar geleden
Als een vrouw jou vraagt of ze bepaalde schoenen bij een jurk kan aantrekken, zeg jij dus altijd ja.
LeonardN
5 jaar geleden
Ja, maar ze staan voor geen meter zeg ik dan.