Waarom is een ziektewet uitkering veel hoger dan een WW uitkering?

Mijn ziektewet uitkering is €1400 per 4weken en mijn WW uitkering is €1087 per 4weken.
Kan iemand mij verklaren hoe dit kan?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Ziekten
3K

Antwoorden (1)

Dat is niet altijd zo, want een WW is 75% van je loon. Stel voor je bent parlementariër en je verdient pakweg 10.000 euro per maand dan is 75% 7500,- die je krijgt als WW.

Toegevoegd na 16 seconden:
https://www.uwv.nl/particulieren/werkloos/ik-word-werkloos/detail/ww-bij-onwerkbaar-weer/hoeveel-ww-uitkering-krijg-ik-en-hoelang
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ronron1212
6 jaar geleden
Komt uit de berekening een dagloon dat hoger is dan het wettelijk maximumdagloon van € 202,17?
De ww die jij aangeeft is voor mensen die te maken hebben met onwerkbaar weer.
Ww kent een max dagloon daar boven krijg je niet. Dus je voorbeeld klopt niet
WW is de eerste 2 maanden 75% daarna 70%
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/ww-uitkering/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-de-hoogte-van-mijn-ww-uitkering-berekenen
ronron1212
6 jaar geleden
@Sjon23 onwerkbaar weer ww is echt iets anders