Tattoo zelf gezet kan ik kanker krijgen?

Ik heb zelf een tattootje gezet. Met een naald en inkt uit fineliner (jaja domdom). Wel alles gewoon ontsmet enzo. Maar nu zeggen vriendinnen dat je kanker kan krijgen van inkt in je huid (geen tattooinkt dus!). Het is een heel klein tattootje en niet echt een lijn meer stipjes. Het is een hartje op mn enkel van net 1 cm ‘lang’. (ZIE FOTO)
De naald is ook niet diep in de huid gegaan want het deed echt nul pijn. Maar het blijft wel zitten als ik eroverheen ga om te kijken of het eraf gaat.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
in: Ziekten
2K
Ritsuka
4 jaar geleden
Je krijgt er eerder een ontsteking van

Antwoorden (1)

Nou talloze jongens èn meisjes doen/deden dit al jarenlang. Niets aan de hand.
Jij op je enkel en zij op handen en vingers met een naald en inkt.
Wel er op letten dat het niet ineens vurig wordt (warm aanvoelt) en pijn doet en rood wordt. Dan beter uit voorzorg even naar de huisarts, kan het ontstoken zijn.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
+ Inderdaad, laat die gedachte los.
Weet je trouwens dat menig kind pennen, vulpennen etc leeg zuigen. Per ongeluk. Omdat ze geconcentreerd zijn.
Let it go!