Kan men een ziekte oplopen door de voorbeeld van hieronder?

Als iemand klaar komt op de buik van een prostitiuee en dan komt later(misschien na 1 uur of misschien wel na 1 dag) de volgende klant. Is het dan mogelijk dat die vokgende klant een ziekte oploopt als hij haar buik likt nadat ze het schoon heeft gemaakt (bijv wassen of vegen)?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Ziekten
3.8K
Ritsuka
6 jaar geleden
Buiten het lichaam sterft sperma snel af
Utrecht
6 jaar geleden
Ben je bang ziek te worden omdat je haar buik hebt gelikt?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De dames die werken in de red light districten, en de thuiswerksters zeker, hebben een zeer hoge standaard van hygiëne. Zij weten dat schoon zijn en houden veel veiliger is, voor alle partijen. Hun badkamertjes zijn professioneel ingericht. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je een ziekte oploopt.
Ik heb het niet over de zogeheten straat/heroïnehoertjes, die kun je beter € 25,-- in de hand geven en doorlopen.
erotisi
6 jaar geleden
UItgesloten lijkt het niet maar de kans is ook niet heel groot als er enig schoonmaak en tijd is verdreven. Verschillende studies hebben inmiddels aangetoond dat HPV ook aanwezig kan zijn in sperma.
https://www.vumc.nl/onderzoek/nieuws/hpv-infecties/ Humaan papillomavirus (HPV) is een virus dat veel voorkomt en wordt overgedragen via seksueel contact. Er bestaan verschillende typen van het virus. Deze typen worden ingedeeld in de typen met hoog risico op het veroorzaken van kanker, de zogenaamde ‘hoog-risico varianten’ en de typen met laag risico, ‘laag-risico varianten’. De meeste infecties met HPV gaan vanzelf weer over en je merkt meestal niets van deze infectie.
http://www.rivm.nl/Onderwerpen/H/HPV_Humaan_Papillomavirus Het wrattenvirus, ook wel HPV of Humaan Papillomavirus genoemd is op zich geen levend organisme. Het heeft geen celmetabolisme om zich in leven te houden, maar doet beroep op een gastheer om zich te vermenigvuldigen. De correcte vraag zou dus moeten zijn: "Hoe lang blijft een wrattenvirus besmettelijk buiten het lichaam?" Het antwoord daarop is niet eenduidig, maar het virus kan inderdaad lange tijd besmettelijk zijn buiten het lichaam. Zo wordt het virus in 30% van de gevallen nog aangetroffen tot 7 dagen op een droog oppervlak. Het virus kan gevonden worden in 50% van de gevallen op handschoenen gebruikt voor gynaecologisch onderzoek. Het virus kan tot wel 24 uur gevonden worden op sexspeeltjes na afwassen. Het wordt dus aangeraden bij een HPV infectie om bvb handdoeken niet te delen. Bij een onbeschadigde huid zal het virus normaal niet binnendringen, dus als je geen enkel wondje hebt of als je geen wondje veroorzaakt door bvb wrijven met een handdoek, is de kans op besmetting quasi onbestaande.
https://ikhebeenvraag.be/vraag/39213/Hoe-lang-leeft-het-wrattenvirus-buiten-het-lichaam
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als ik het goed begrijp is de kans op een infectie vrij laag (bijna niet)sperma buiten het lichaam kan dus niet echt lang leven dus de ziekte zelf ook niet vooral als het schoongemaakt is. Btw de vraag was niet persè bedoelt voor de buik zo het kan van alle lichaamsdelen zijn (geen geslachtsorganen etc) ik neem aan dat ze allemaal hetzelfde zijn en ook niet persè een prostituee het kan ook gewoon een meisje die het parttime in haar huis doet dus het is maar een voorbeeld.
Hoe ernstig zou die wrattenvirus zijn?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Hisar, Genitale wratten kunnen geen kwaad, die je op blote voeten van het laminaat krijgt zeker niet. Zij verdwijnen vanzelf, kan wel eventjes duren. Het is wel een Soa (een seksueel overdraagbare aandoening) maar je krijgt er geen HIV van en je gaat er ook niet aan dood. Je kunt er voor naar de huisarts
Als genitale wratten zich enorm uitbreiden en groeien heb je al HIV en zijn de wratten moeilijk te behandelen.
Maak het niet al te ingewikkeld en blaas de zaak niet op. Als klant heb je ook ogen in je hoofd om te beoordelen of de omgeving fris, helder en schoon is. De madammekes zetten nog eerder de klant buiten de deur of onder de douche als die niet fris is. Zij werken heel hygiënisch, zij kunnen het zich niet veroorloven een ziekte op te lopen of door te geven. Het werk is hun 'inkomstenbron". https://www.rockopnh.nl/mbo-entree/veiligheid-en-sport/veiligheidsacademie/beveiliger
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@Hisar
Hier kun je het van ervaringsdeskundigen lezen http://zondares.blogspot.nl/2012/11/hygiene.html
http://achterhetraamopdewallen.blogspot.nl/2014/04/mythes-over-prostitutie.html
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Bij de één na laatste reactie staat een verkeerde bron: moet zijn
https://www.thuisarts.nl/genitale-wratten/ik-heb-genitale-wratten

Antwoorden (2)

Ten eerste hebben prostituees zeer hoge hygiënevoorschriften, dus is het zeer onwaarschijnlijk dat deze situatie zouden voorkomen.

Ook zijn er veel ziekten die helemaal niet via sperma aan iemand anders gegeven kunnen worden.

Ook sterven spermacellen als ze eenmaal 'buiten' zijn, zeer snel af, waardoor de.kans na verloop van tijd dteeds minder loopt. Na 1 dag is deze kans sowieso 0.

En stel dat dit allemaal niet het geval is en je nog steeds levende spermacellen in je mond krijgt, dan is de kans nog steeds verre van 100% dat je de ziekte uberhaupt krijgt.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
De dames die werken in de red light districten, en de thuiswerksters zeker, hebben een zeer hoge standaard van hygiëne. Zij weten dat schoon zijn en houden veel veiliger is, voor alle partijen. Hun badkamertjes zijn professioneel ingericht. Je hoeft dus niet bang te zijn dat je een ziekte oploopt, welke dan ook. Misschien een verkoudheidje omdat je te snel uit de kleren bent gegaan terwijl je het nog niet echt warm had.
Ik heb het niet over de zogeheten straat/heroïnehoertjes, die kun je beter € 25,—in de hand geven en doorlopen.
De zgn overdraagbare Soa genitale wratten zul je er ook niet oplopen.Genitale wratten kunnen geen kwaad, die je op blote voeten van het laminaat krijgt zeker niet. Zij verdwijnen vanzelf, kan wel eventjes duren. Het is wel een Soa (een seksueel overdraagbare aandoening) maar je krijgt er geen HIV van en je gaat er ook niet aan dood. Je kunt er voor naar de huisarts
Als genitale wratten zich enorm uitbreiden en groeien heb je al HIV en zijn de wratten moeilijk te behandelen.
Maak het niet al te ingewikkeld en blaas de zaak niet op. Als klant heb je ook ogen in je hoofd om te beoordelen of de omgeving fris, helder en schoon is. De madammekes zetten nog eerder de klant buiten de deur of onder de douche als die niet fris is. Zij werken heel hygiënisch, zij kunnen het zich niet veroorloven een ziekte op te lopen of door te geven. Het werk is hun ‘inkomstenbron".

Toegevoegd na 54 minuten:
Zie ook de allereerste reactie van Ritsuka:
Buiten het lichaam sterft sperma snel af