kan je alzheimer genezen met lepra medicatie?

Bij alzheimer sterven delen van de hersenen af of vallen uit. Bij lepra sterven ook delen van je lichaam af. Kan dit met dezelfde medicatie bestreden worden?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Ziekten
1.2K
TurfGraver
6 jaar geleden
Verdiep je eerst eens in beide ziektes....
Amadea
6 jaar geleden
Als dat zo zou zijn hadden medici dat allang geweten en was het toegepast.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
@TurfGraver , dat heb ik zeker gedaan. Een groot deel van mijn familie heeft/had alzheimer. Ik ken de ziekte lepra niet zo goed, daarom vroeg ik het me af.
TurfGraver
6 jaar geleden
Nou verdiep je dan maar eens in lepra en waarom lichaamsdelen afsterven...
https://www.gezondheidsplein.nl/aandoeningen/lepra/item42036

Antwoorden (1)

De oorzaak van het afsterven van lichamscellen bij Alzheimer en Lepra is totaal verschillend, en de lepramiddelen werken niet doordat ze lichaamscellen in leven houden, maar doordat die Lepra middelen de bacterie die Lepra veroorzaakt doodt.