ik heb Ziekte van Osgood-Schlater (overbelastingsblessure van de knie) heeft iemand tips dat het beter gaat met mijn knie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Ziekten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
strak aanspannen?

Antwoorden (1)

Als men na belasting veel pijn heeft kan men eventueel wat ijs in een theedoek of een ice-pack tegen het knobbeltje houden om de pijn te verlichten.
Wanneer men na het belasten of sporten toch duidelijk meer last en pijn heeft, dan dient men de knie te ontzien en minder te belasten.
Bij erge pijn is het aan te raden één tot drie maanden niet de knie te belasten. Vooral sprong- en sprint- oefeningen moeten even worden uitgesteld.
Gebruik bij pijn tijdens het sporten een brace of een patellapeesbandje. Hierdoor wordt de (punt)belasting verspreid over een groter gebied.
Wanneer men gaat fietsen gebruik dan een fiets met versnelling. Plaats deze in de lichtste stand met de hoogste trapfrequentie. Op deze wijze wordt de knie het minste belast.
Probeer het lang zitten met opgetrokken knieen te voorkomen. Zit ook niet te lang in één houding.
fremar