Groeit alles door bij iemand die in een coma ligt?

Als iemand in een coma ligt en hersendood is, blijven bijvoorbeeld zijn (schaam)haar en nagels gewoon doorgroeien?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Ziekten
8.3K
Erna55
7 jaar geleden
Coma is niet hetzelfde als hersendood.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Dat weet ik, maar er zijn ook mensen in coma die wel hersendood zijn. En aangezien alles in het menselijk lichaam wordt aangespoord door de hersenen, vroeg ik me af of bij zo'n iemand (bij het niet functioneren van de hersenen) de normale groeiprocessen gewoon doorgaan.

Het beste antwoord

De betreffende persoon leeft nog !

Dus ja, een persoon moet nog eten, ademen scheid nog afvalstoffen uit groeit nog en wordt ook ouder.

Alle organen en processen in het lichaam blijven (in principe) gewoon werken, alleen het bewustzijn ontbreekt.
Natuurlijk kan er door het trauma dat de oorzaak van de coma is vanalles méér aan de hand zijn, maar basis processen als het groeien van haar en nagels gaan gewoon door.

Andere antwoorden (1)

Ja, alhoewel je hersenen niet meer (goed) werken zijn alle (andere) cellen nog springlevend.
Vandaar dat zo iemand dus ook beademd wordt en sondevoeding krijgt.