waar vind ik bronnen over wat er gebeurt als iemand met burnout verder blijft werken?

Er is al een vraag gesteld over wat er gebeurt als je gewoon blijft verder doe ook al ben je burnout. http://www.startpagina.nl/v/persoon-gezondheid/gezondheid/psyche/vraag/587000/gevolgen-burnout
In het antwoord werden enkele mogelijkheden aangehaald, maar in de daaronder vermelde bron vind ik de aangehaalde mogelijkheden niet terug.
Graag zou ik daarom vernemen waar ik er meer info over kan vinden, via internet.

Toegevoegd na 42 minuten:
Ik vraag dus geen gevolgen van burnout zelf. Die vind je te over op internet. Maar wel wat er gebeurt als iemand Burnout volledig negeert. dus niet thuis blijft, niet rust, ev. met behulp van middelen verder blijft doen....
Wat er dan gebeurt. In het antwoord op de vraag die hierover al eerder gesteld is wijst men bv. naar psychose of zelfmoord, maar in de bron die in het antwoord vermeld is staat dat niet.
Ik heb ook al vernomen dat men hartklachten zou kunnen krijgen, maar ook daarover vind ik niets terug.
Dus de vraag is wel degelijk;
- je hebt een burnout
- ondanks de uitputting doe je toch verder.
- waar vind ik bronnen die beschrijven wat de gevolgen zijn, bv. of je dan nog zieker wordt, een andere ziekte krijg,, gewoon burnout blijft of gelijk wat.

7 jaar geleden
in: Ziekten

Antwoorden (1)

Er zijn verschillende bronnen waar je informatie kunt vinden over wat er gebeurt als iemand met burnout verder blijft werken. Kijk bijvoorbeeld eens op de websites van de Nederlandse Gezondheidsraad, het Trimbos-instituut, de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie en de Nederlandse Vereniging voor Arbeids- en Organisatiepsychologie. Ook kun je informatie vinden op websites van zorgverzekeraars en op websites van bedrijven die gespecialiseerd zijn in burnout.
Bronnen:
2 maanden geleden